Varför är vissa hungrigare än andra

Jag är ofta hungrig. Tänker alltid på mat,nästan iallafall. Men vissa räcker att dem äter en gång per dag. Dem är aldrig hungriga. Jag äter frukost och efter 2-4 timmar så måste jag äta igen. Jag äter 3-4 mål mat per dag, annars får jag värsta anfallen. Svimmar nästan av hunger,humöret påverkas. Jag har alltid varit sådan men min man är tvärtom. Han är nästan aldrig hungrig och jag bara tjatar om att jag måste äta. Jag undrar vad det kan bero på?

Vad 4:e timme måste Gottelisa matas annars blir hon kinkig

4 thoughts on “Varför är vissa hungrigare än andra

  1. Det undrar jag också! För du är verkligen inte ensam – jag är också ofta hungrig, fast iofs klarar jag mig bättre nu på LCHF än jag gjorde när jag åt kolhydrater. Men äta bara en eller två gånger om dagen? Nä, det är inget för mig! Visst har det hänt att det bara blivit frukost och sedan ingenting förrän till middagen – men dagarna efter blir helt förstörda och jag måste äta mest hela tiden. Tycker jag i alla fall :).

    • Jag håller med om att det är mycket bättre nu med Lchf. Men jag måste äta mina mål. Tack för kommentaren 🙂

  2. Regelbundenhet är A och O. Så det är skitbra att dina signaler fungerar som de skall, för de andra som bara blir vrålhungriga efter 12 timmar, de väljer ofta skräp.
    du har väl också lärt upp din kropp att du skall ha mat var 3e timme precis som jag med min.

    Man skall bli hungrig och mätt, annars är det något fel.
    Så var Glad ist 🙂

    • Jag är superglad efter en måltid 🙂 Du har helt rätt med att signalerna fungerar. Det har jag aldrig tänkt på förut. Tack för kommentaren.

Kommentera

