En god Cheesecake

En god Cheesecake utan socker .Hittade det här receptet på en blogg http://givememycoffee.wordpress.com/som jag provade idag. Mycket gott tyckte jag och min dotter som inte äter något sött. Sådär, tyckte min man och min son. Lite ändringar på receptet av Gottelisa

* 3 st gelatin blad
* lite vaniljpulver
* 3 dl vispgrädde
* 200 g Philadelphia
* 3 dl mandelmjöl (Hittade inte mandelmjöl så jag tog en påse mandlar 200g och mixade dem i matberedaren.)
* 25 gr smör

Lägg  gelatin bladen i vatten.

Blanda mandeln och smöret  och tryck ut i en form

Grädda 10 minuter i ca 200 grader.

Gör en pannacotta Koka upp vanilj och grädde, ta av från plattan  och tillsätt gelatin bladen.

Tillsätt Philadelphia och rör slätt.

Häll över mandel bottnen och ställ svalt att stelna.

Gottelisas bilder

2 thoughts on “En god Cheesecake

  1. Hej!! Nu har jag hittat hit!! Hihi det är mitt recept 🙂 en läsare tipsade om att lägga i Philadelphia i smeten och mandelbottnen hittade jag på själv. Aldrig provat utan sötning i dock :)) hos mig heter den cheescakepannacotta och jag serverar den med limemarinerade jordgubbar. Hej hej!

    • Där ser man hur recepten sprider sig. Visste inte att det kom från dig från början. Kul att se att du har varit inne på min blogg. Ha det bra kram Gottelisa

Kommentera

