Min viktresa 29 veckor med Lchf

Vägning sker på måndagar:

Start (2011-01-03)

vikt: 92.2

Vecka 1

vikt: 89,4 -2,8 kg = 2,8 kg

Vecka 2

vikt: 88,7 -0,7 kg = 3,5 kg

Vecka 3

vikt: 87,2 -0,5 kg = 5,0 kg

Vecka 4

vikt: 87,6 +0,4 kg = 4,6 kg

Vecka 5

vikt: 85,9 -1,7 kg = 6,3 kg

Vecka 6

vikt: 85,7 -0,2 kg = 6,5 kg

Vecka 7

vikt: 86,2 +0,5 kg = 6,0 kg

Vecka 8

vikt: 85,3 -0,9kg = 6,9 kg

Vecka 9

vikt: 86,9 +1,6kg = 5,3 kg

Vecka 10

vikt: 85,5 -1,4kg = 6,7 kg

Vecka 11

vikt: 86,5 +1,0kg = 5,7 kg

Vecka 12

vikt: 84,4 -2,1kg = 7,8 kg

Vecka 13

vikt: 82,8 -1,6kg = 9,4 kg

Vecka 14

vikt: 83,6 +0,8 kg = 8,6 kg

Vecka 15

vikt: 83,0 -0,6 kg = 9,2 kg

Vecka 16

vikt: 82,7 -0,3 kg = 9,5 kg

Vecka 17

vikt: 82,0 -0,7 kg = 10,2 kg

Vecka 18

vikt: 82,2 +0,2 kg = 10,0 kg

Vecka 19

vikt: 80,5 -1,7 kg = 11,7 kg

Vecka 20

vikt: 80,2 -0,3  = 12,0 kg

Vecka 21

vikt: 81,2 +1,0  = 11,0 kg

Vecka 22

vikt: 79,7 -1,5  = 12,5 kg

Vecka 23

vikt: 80,4 +0,7  = 11,8 kg

Vecka 24

vikt: 80,2 -0,2  = 12,0 kg

Vecka 25

vikt: 82.0 + 1,8  = 10,2 kg

Vecka 26

vikt: 79,3. – 2,7 = 12,9 kg

Vecka 27

vikt: 78,9. – 0,4 = 13,3 kg

Vecka 28

vikt: 80,9. + 2,0 =  11,3

Vecka 29

vikt: 79,7 – 1,2  =  12,5

Neråt går det sakta nu. Ligger runt 79-80 kg. Det går inte ner lika snabbt nu som i början. Men det är ju mycket ”tillåten” fika nu när det är semester. Men jag är jätte glad att det går ner och inte upp. Annars har semestern varit min fälla där jag har gått upp 3-5 kg och inte gått ner dem igen. Så det här med Lchf funkar så bra för mig.Jag är inte sugen på något sött längre och sött smakar konstigt.

Jag kan inte fatta att dem här orden kommer från Gottelisas mun. Igår fikade vi med Cocktail frukter och inlagda clementiner med grädde. Inte gott måste jag säga. Jo, grädden var mums. Fattar inte riktigt att det är sant? Känner inget sug alls på att jag skulle vilja äta socker. Det smakar inte gott längre.Jag får någon konstig smak i munnen och det gör nästan ont???? Bläääää.

Jag ser på min man att när han äter bröd och mycket kolhydrater så triggar det honom jätte mycket. Äter man socker så vill man bara ha mera. Livsfarligt, vilken drog socker är.

När jag var runt 20 år så slutade jag med socker i kaffet. Men jag visste inte vad en kolhydrat var. Och hur mycket kolhydrater det finns i allt vi äter. Det är inte konstigt att man får ett beroende av socker och att man blir överviktig för man kan inte sluta att äta sött. Jag var enormt sockerberoende utan att veta om det. Det blev ju bara värre och värre. Tillslut smygåt jag godis på väg hem från jobbet för jag inte ville ta hem en massa sötsaker  till min familj. Jag var tvungen att äta något sött varje dag. Jag kunde inte låta bli det, och var det inte jag som var sugen så var det någon annan i min omgivning. Inte lätt att motstå när det var många som var i samma situation som mig.

Jag kan säga att Lchf livet har räddat mig. för jag vill inte ha mitt sug tillbaka och inte mina kilon.

Jag vill aldrig  vända tillbaks till kolhydrats världen. Jag äter lite kolhydrater och mycket protein och rätta fetter och det mår jag bra av. Low Carb High Fat (LCHF)

Kolhydrater = är ett gemensamt namn för sockerarter

6 thoughts on “Min viktresa 29 veckor med Lchf

  1. Wow, grattis! Bra kämpat!

    Och jag känner igen mig i vad du säger, ingen har nämnt något om att saft var onyttigt när jag var liten, i skolan var det Lätta framför Bregott. Inte blev man mer upplyst när man blev äldre, utan det var egna efterforskningar som fick mig att förstå det där med protein, fett och kolhydrater. Jag hoppas verkligen barnen får bättre utbildning och att föräldrar är mer medvetna idag så man slipper sockerberoendet som är en riktig mardröm.

    • Tack för din kommentar. Jag har gjort folk i min omgivning nyfikna.Flera har börjat äta som mig. Och alla har gått ner i vikt och blivit friskare. Ingen har fått tillbaks sitt sötsug så länge man håller sig till det tillåtna. Det är så underbart. Ha det bra kram Gottelisa

  2. Skriv din kommentar här!
    Det måste sägas vilken skillnad på dig på fotona!!!!!!
    Fantastiskt bra du har inspirerat mig jag började förra veckan, stort tack och lycka till i fortsättningen.

    • Tack själv 🙂 vad glad jag blir. Kul att du har fått inspiration här på mig blogg. Skriv gärna till mig hur det går för dig. Lycka till kram Gottelisa

  3. Jag håller med fullständig med om hur socker smaker nu för tiden, förra veckan drack jag en kaffe och tog en kulglass, mådde apa resten av dagen.

    För ngn dag sen drack jag.. eh.. mjölk och sen..hmm..något..jag vet inte vad det var, men det kanske var 2 finn chrisp.. och fick samma reaktion, värsta baksmällan.

    Börjar bli sjukkänslig mot sött.

    men TRÖGT går det nu ..o hur gör man då..muttar ibland; varför ska man håååållla på om det inte händer något mer… tåååålamod är inte min grej.

    Men som sagt..upp går det iaf inte.

    Äter jag skit lite en dag o alldeles för dåligt med fett så går jag upp ngra hg och känner mig svullen.

    äter jag mer grädde så försvinner det.
    superkonstigt.

    Men hur håller man humöret uppe när man stått still ..knappt en vecka?

    haha..en vecka.. vad bubblar jag om:)

    Tack för en söt blogg.

    • Haha tack själv 🙂 Det är bara att kämpa på äta mycket fett och akta sig för kolhydraterna så fixar kroppen det själv. Lycka till kram Gottelsia

Kommentarer inaktiverade.