Hur fungerar LCHF livet för mina barn ?

Läser på Lifezon om barn,pasta,ris och lchf. http://www.lifezone.se/2011/07/28/se/barn-pasta-ris-och-lchf-3473118#comments

Så här fungerar det hemma hos mig.

vi startade med Lchf 2011-01-03 För att alla i familjen behövde få andra kostvanor och bli mindre sugen på sötsaker.Familjen är jag 42 år,min man 44år min dotter 17år och min son 14 år.

Svårigheten kom redan dem första dagarna för min son i skolan och  skolmaten. Då sa vi att ta det som går att äta och måste du äta pasta eller ngt annat så ät de,för du ska inte gå hungrig. Sen hemma så saknade han flingor och bröd,pasta mm. Det var väldiga humör svängningar och vi kom överrens om att han kunde få det ibland så det har fungerat bättre. Häromdagen kom han och sa att mamma du behöver inte köpa mera bröd nu för att jag märker  att jag blir så sugen på allt annat när jag äter det.

JIPPI 🙂

Bra att han märker det själv att man vill bara ha mera när man äter mycket kolhydrater. Jag har varit lite extra uppmärksam med honom för att när han äter både mycket fett och bröd och pasta mm så att han inte går upp i vikt. Men han har gått ner och ser väldigt frisk och välmående ut. Så det är ok det han äter. Allt har ju blivit i mindre mängder än tidigare. Han får chips och dricka när han frågar om det. Det har hänt högst 3 gånger sedan januari så det är ok tycker jag. Cornflakes var ju också något han var sugen på och när vi läste på paketet hur mycket kolhydrater det innehöll så ville han inte ha det. Så nu är han medveten.

Min dotter har det gått jätte lätt för. Hon är väldigt strikt och målmedveten. Hon tycker att hon mår mycket bättre nu av den här kosten.

Så det har gått bra med Lchf livet för mina barn tycker jag.

4 thoughts on “Hur fungerar LCHF livet för mina barn ?

  1. Låter ju toppen! Allt är ju enklare ifall hela familjen äter på samma sätt!
    Ha en härlig fredagskväll!
    Kram

    • Helt klart är att det blir lättare när alla äter samma. Men som tur är blir inte jag och dottern så läskade när dem äter sötsaker. Ha en skön fredag du med kram Gottelisa

  2. Skriv din kommentar här!
    Hejsan..Jag ”kör” också m lchf, det är det enda som verkar funka. Jag har väl en12 kilo kvar, har skakat av mig ca 8 kilo tills i dag..Ha en fin dag ;o)

    • Jag håller med om att det är det enda som verkar funka. Det fungerar väldigt bra för mig och min familj. Lyckat till med dem sista kilona, Det fixar man lätt bara av att äta rätt. Hälsningar Gottelisa

Kommentera

