Sökes- LCHF lunchtips för en byggjobbare

Fick ett MMS av min bror. Semestern har lagt sig lite över magen. Han vågar inte ställa sig på vågen. Men han vet ju en bra väg till vågen iallafall med Lchf kost. Min svägerska började med Lchf strax efter mig och brossan fick ägg och bacon till frukost varje morgon. Men sen vet jag inte vad som hände ? Min svägerska äter fortfarande denna kost och det funkar jätte bra.

Men han tycker det är svårt med lunch ute på byggena där han jobbar. Det finns inte alltid tillgång till att värma mat. Det blir lätt att käka mackor då.Så nu får jag ta och hjälpa honom och tänkte ta hjälp av mina läsare. Vad kan han äta till lunch som han slipper att värma. Han får ha en kylväska med sig så inte maten blir dålig.

Tips någon ?

Min bror har lovat mig att jag får blogga om hans viktresa . Känn ingen press bror 😉

4 thoughts on “Sökes- LCHF lunchtips för en byggjobbare

  1. Jag jobbar som service tekniker och har samma problem, sitter i bilen hela dagarna i stort sett.
    har med mig en kylväska och slänger i en klamp sen kör jag på nåt av följande.

    – Omelett wraps med valfri fyllning, bacon, kyckling, tonfisk ja you name it.
    – Olika sallader, kyckling, tonfisk, ost och skinka osv osv.
    – Hårdkokta ägg med majonäs (funkar som mellanmål också) tillsammans med en burk makrill tex.
    – Kycklingfile med ett par ägg och en tub majonäs med som sås.
    – Kalla köttfärsbiffar med en burk beanase att doppa i

    Sen äger jag också en Mattermos som jag brukar använda på vintern. Finns på hobbex att köpa för ett par hundra.
    Bara micra en matlåda på morgonen och fylla thermosen. Håller sig till lunch utan problem.

    • Det var ett jätte bra tips. Tack snälla , det går att fixa en lunch fast man är ute och jobbar. Bra med en mattermos, det hade jag inte en tanke på. Det har nog inte min bror gjort heller. Skall säga det till honom.
      Ha det bra hälsningar Gottelisa

Kommentarer inaktiverade.