Tack för tipsen till Byggare Bob

Fick in en massa bra tips till min bror som tycker att det är svårt med Lchf på jobbet. Ett bra tips från en kille skriver så här:

Jag jobbar som service tekniker och har samma problem, sitter i bilen hela dagarna i stort sett.
har med mig en kylväska och slänger i en klamp sen kör jag på nåt av följande.

– Omelett wraps med valfri fyllning, bacon, kyckling, tonfisk ja you name it.
– Olika sallader, kyckling, tonfisk, ost och skinka osv osv.
– Hårdkokta ägg med majonäs (funkar som mellanmål också) tillsammans med en burk makrill tex.
– Kycklingfile med ett par ägg och en tub majonäs med som sås.
– Kalla köttfärsbiffar med en burk beanase att doppa i

Sen äger jag också en Mattermos som jag brukar använda på vintern. Finns på hobbex att köpa för ett par hundra.
Bara micra en matlåda på morgonen och fylla thermosen. Håller sig till lunch utan problem.

Så bror min, det är bara att tuta och köra. Vi stöttar dig här på Gottelisa bloggen 🙂 ps tack igen för det bra tipset. När jag pratade med min bror i telefon igår så kunde jag inte tipsa honom om något. Var tvungen att kolla runt lite på nätet. Men nu slapp jag det tack vare så fina och snälla läsare.

2 thoughts on “Tack för tipsen till Byggare Bob

  1. Jag önskar Byggare Bob lycka till! Jag tror han kommer att bli förvånad över hur bra han mår av denna kost! 🙂

Kommentarer inaktiverade.