Sköna söndag med en Amelia

Unnade mig en tidning idag .  Amelia såklart 🙂

7 thoughts on “Sköna söndag med en Amelia

  1. Hittade din blogg idag,trevlig bekantskap! Jag har LCHF:at sedan början på juni 2011,gått ner 3 kg och 9 cm..nice!Vi håller tummarna för varann eller hur?!

  2. Jag ger upp nu för vågen pekar 5 kg upp sen jag började 3 januari och det är ju inte kul. Man ville ju gå ner istället. De flesta lyckas ju med lchf. Synd för det är ju en jättebra metod och få vara mätt hela tiden och magen mår ju också bra.Lycka till i fortsättningen

    • 5 kilo upp är ju inte kul om man vill gå ner i vikt. Det var samma med min mamma hon gick inte heller ner, men man såg att fettet försvann. Men hon har ju aldrig varit tjock bara lite rund, runt magen. Men vill du berätta vad och hur du äter? Hur mycket du väger? Folk är väldigt hjälpsamma här i blogg världen.Ge inte upp kram Gottelisa

  3. Skriv din kommentar här!
    Hej igen! Tack för svaret! Ändrade mig i kroppen lite i början. Jag vägde 77,5 när jag började och ville gå ner till 70. Nu står vågen på 82,5 och det blir för mkt att bära på! Jag börjar alltid dagen med 2 ägg och 2 msk grädde (äggröra),20 gr smör, 2 koppar kaffe med 2 msk grädde. Förr åt jag yogurt med egen blandning musli, men slutade när jag inte gick ner. Till middag blir det kött, fisk eller färs med blomkålsmos, rättikagratäng eller liknande. Jag äter mycket coleslow utan morot tïll maten. På kvällen blir det ägg eller kokospannkaka eller tonfisk och majonnäs. Ibland äter jag mandel men inte ofta för jag är inte sugen mellan måltiderna. Har fått bort mitt godissug och det trodde jag aldrig att det skulle försvinna. Fr o m idag tänkte jag ta bort grädden och bara äta smör, kanske det gör skillnad. Ätit kanske 1 liter jordgubbar i sommar. Har inte ätit potatis, pasta, ris eller mjöl sen jag började med undantag häromdagen då jag åt en liten bit gräddtårta och fick ett riktigt svettanfall. Det var nog sockret. Kan inte äta ngt som smakar sött för det är inte gott längre. Jag har prövat att äta bara smör o kött (nollat).Har motionerat hela tiden, simning, promenader blir det. Tycker att jag läst det mesta och tittar på bloggarna för tips. Kanske det här inte passar mig. Vill ju inte sluta men jag vet inte vad jag ska göra för att gå ner. Jag har ju inga mått hur mycket smör o grädde man ska till varje måltid. Äter tills jag är mätt, blir ju mätt fortare nu. Jag kanske äter jag för mycket eller för lite. Kramar till dig

    • Hej! vad roligt att du skrev tillbaks. Jag vill bara säga först och främst att jag inte är någon kostrådgivare och tänker inte ge dig något kostråd. Jag jämför bara med mig själv och min familj. Jag har märkt en sak nu med denna kost och på oss. Ju mera fett vi äter desto mera har vi gått ner. Alla målen måste innehålla något fett , alltid feta såser till lunch och middag. Jag stod still ett tag och tänkte att nu får jag sluta med grädden till kaffet,men sedan tänkte jag på allt jag hade läst om på nätet att fett bränner fett. Så det var bara att hälla på med grädde och en lite extra skvätt här och där. Man får hitta sitt egna sätt så att kroppen börjar att förbränna. Står om det på kostdoktorn länkar dit.
      http://www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf/kostdoktorns-faq#vikt
      Här är en länk om, dem som har svårt att gå ner i vikt
      http://www.kostdoktorn.se/viktnedgang/svart-ga-ner-i-vikt

      Lycka till och ge inte upp hoppet kram Gottelisa ps du får gärna skriva tillbaks så jag vet hur det går.

  4. Margareta, på din beskrivning verkar du äta lite för mycket? Varför kvällsmål? Äter du både rättikagratäng och coleslaw i samma måltid?

    För mig låter det som att du äter för mycket, men du hittar säkert svar hos kostdoktorn.

    Sen passar ju faktiskt LCHF inte alla, det ska man inte glömma. Lycka till!

Kommentera

