Äter jag för mycket?

Fick en kommentar på min blogg om att jag äter alldeles för mycket grönsaker och att mina portioner är alldeles för stora. Går jag verkligen ner nu?

Jag svarade så här:

Jag äter tills jag är mätt. Jag går aldrig hungrig. Jag har gått ner i vikt och om det inte går tillräckligt fort så gör det inget. För jag tänker så här. Det här är ingen bantningsmetod det är en livstil. Jag skall äta och må bra. Det gör jag nu. Det med viktnedgången, jag har inget slutmål. Jag kommer att leva så här resten av mitt liv. Om nu kroppen tycker att det är stopp nu så är det ok för mig. Jag har inga problem med att väga som jag väger idag. Bara jag inte går upp i vikt. Jag har gått ner ca 14 kg på 8 månader, av att äta så stora portioner mat och mycket fett.

Från att ha vägt 93 kg till nu 79 kg

Från storlek 48 till 44.

Även magmåttet är 21 cm mindre, hela jag har förändrats till det bättre. Känner mig mycket piggare och rörligare och jag är på god väg till ett hälsosamt liv.

Gottlisas väg till vågen är helt rätt. Hela familjen är ca 70 kg lättare. Så det är bara till att fortsätta att äta 🙂 För rätt måste vi ju göra när vi alla går ner i vikt. Glöm inte att alla människor är olika. Alla har olika behov och jag behöver äta för att jag skall hålla humöret uppe. Jag dalar om jag inte äter mina tre mål mat om dagen.

6 thoughts on “Äter jag för mycket?

  1. Som jag svarade dig på min blogg: Först och främst: går du ner om det är din önskan? Gör du det så gör du ju rätt!
    Man kan sällan äta för mkt grönsaker om man äter ovan gjord! Äter du tre måltider per dag, 3 x handflator protein, 3 x handflator grönsaker (500g), 2 dl fettrika röror/såser så äter du inte för mkt!
    Finns inget LCHF facit och det är felaktigt att tro att vi ska äta ytterst lite grönsaker om det inte finns någon anledning till det.

    • Tack för ett jättebra svar. Jag skall lägga in det här på min blogg och länka till dig. Lycka till idag med tentan kram Gottelisa

  2. Jag tror många äter för LITE! Många tror att det blir bättre resultat om de drar ner på allt. Men så är det inte. Det är ju vad som händer i det långa loppet som räknas. Sedan är det ju väldigt individuellt.

    Jag måste få lite tip på hur jag ska få ihop 2(!) dl fettrika röror/sås… Det känns mycket för mig, men med lite hjälp kanske det går.

    Jag hoppas du fortsätter lägga upp bilder på din goda mat och hoppas du vet att du är en inspiration!
    Kramar från Åsa

    • Tack för din fina kommentar Åsa 🙂 Vet inte om jag får ihop till så mycket fett som man ska. Men jag har gått ner i vikt och hoppas att det forsätter lite till. Kram Gottelisa

  3. Blev faktiskt ganska upprörd här!! Måste bara lägga mig i och säga att jag har flera ggr sett dina lunchlådor och de har aldrig varit fyllda till bredden, snarare tvärtom, jag har undrat om du verkligen kan stå dig på det lilla som funnits i din lilla matlåda!!!! Himmel & pannkaka…..

    • Kläranbläran jag äter som en häst haha. Jag älskar mat, och mängden varierar. Man skall äta sig mätt det är det bästa. Kram Gottelisa

Kommentarer inaktiverade.