Min viktresa 8 månader med LCHF-kost

Från att ha vägt 93 kg Januari 2011 till nu så har jag gått ner 14 kg. Jag har pendlat mellan 78-79. Det händer inte så mycket nu som i början. Men jag mår otroligt bra . Jag vill gärna gå ner några kilon till. Men vi får se om min kropp vill det.

 

 

Jag vet ju vad jag kan dra ner på, choklad och bär. Bär äter jag flera dagar i veckan och 70% choklad mumsar jag gärna på då och då.

Men ni skall veta att jag är supernöjd. Från storlek 48 till 42/44. Det är många cm kroppsfett som har försvunnit.

Så nu skall jag inte väga mig på 1 månad igen. För det var väldigt skönt att inte stå där varje dag. Man blir deppig när det inte händer något. Då glömmer man snabbt sina viktresultat.

 

 

 

Tänkvärt !

Jag läser ju Matrevolutionen nu, så himla bra tycker jag. Har du inte läst den så gör det. Men det jag ville säga som jag läste där var att

Innan björnar går i ide så äter dem blåbär för att öka fettlagret.

 

Ha det bra alla läsare och tack för alla varma kommentarer som jag får. Ni skall veta att det hjälper mig att fortsätta den här resan.

Många kramar till er från Gottelisa 🙂

6 thoughts on “Min viktresa 8 månader med LCHF-kost

  1. Tur att blåbärstiden nu är över och att vi i stället kan plocka svamp som är så bra för oss alla!
    Grattis till ett snyggt diagram! Måste kännas super att ha gått ner så i storlek!

  2. Har man verkligen lyckats med sin LCHF om man måste hålla på och äta mörk choklad, chokladpudding, kladdkakor och annan skit som du trycker i dig? Även om den är gjord på lchf-vis så bidrar det knappast till någon viktnedgång. Du lurar dig själv genom att äta det.

    • Trycker i mig? Det lät……..
      Är man en Gottelisa så är man. Och jag är väldigt nöjd med min viktminskning, jag har gått ner 14 kg av att äta och gotta till mig ibland.
      Livet hade blivit väldigt tråkigt utan något gott.

    • Japp, men nu är det slut med det. Nya tag utan bär och choklad. Jag tror att det är boven. Eller tror, jag vet att det är det. Nu skall vi se om det händer något mera med vikten. Annars är jag väldigt nöjd 🙂

Kommentera

