Hur är det med mitt sockerberoende nu 8 månader med Lchf?

Är jag fortfarande sockerberoende? Triggas jag av det jag äter? Svar NEJ

Jag känner inget sug efter något. Jag kan ta en bit 70% choklad. Eller som jag provsmakade en chokladboll med sukrin. Jag får inget sug efter mera. Jag har inte använt något sötningsmedel eller vanligt socker i något jag har ätit under hela 2011. Det var första gången som jag har köpt sukrin för att min dotter ville prova det.

 

Så jag har full kontroll över mitt sockermonster som bor inom mig . Men jag skulle aldrig vilja väcka den till liv igen. Det här är mitt nya liv och jag mår bra.

 

Gottelisa med en Lchf-chokladboll

Kommentera

