Byggare Bobs viktresa

Här kommer min brors viktresultat.

Vecka 1: Vikt 103,2 kg  – 2,3 kg

Vecka 2: vikt 101,9 kg -3,6 kg

Vecka 3: vikt 101,5 kg – 4,0 kg

Vecka 4: vikt 99,5 kg – 6,0 kg

Vecka 5: Ingen vägning

Vecka 6: vikt 99,1 kg – 6,4 kg

 

Så har hans mage blivit 4 cm mindre. Men nu när min bror var och hälsade på mig så var hans motivation borta. Han tycker att det är jobbigt utan pasta,ris,potatis till maten. Han gillar inte grönsaker och vet inte riktigt vad han skall ha till.

 

Så det har inte varit strikt Lchf för honom. Nu vet jag inte hur han skall göra, kan någon komma med några tips? Det är ju meningen att man skall ändra sin livstil och det skall man må bra av. Inte bli deppig över, stackars bror. Han vill gå ner i vikt men det här verkar inte passa honom. Han skall kanske prova GI istället. Eller vad tycker ni mina läsare?

 

 

6 thoughts on “Byggare Bobs viktresa

  1. Om han saknar pasta: gräddstuvad strimlad vitkål.
    Om han saknar ris: blomkålsris.
    Om han saknar pot.mos: blomkålsmos.

    Och det här tar knappt nån tid att göra alls!

  2. Jag tror inte lchf passar alla även om jag tror på lchf kosten. Tycker din bror ska testa mer GI för ska trivas med den kost man äter för annars är risken stor att man tappar allt och går tillbaks till sitt gamla mönster. Så länge han utesluter allt vitt socker och mjöl i största möjliga mån. Bara för att han tillåter sig äta potatis och pasta behöver han inte äta bröd osv.

  3. Jag tror att din bror nu upplever sin första abstinens! Kommer han bara över denna tröskel (som de flesta av oss hamnar i) så kommer han må mycket bättre! Det är här många slutar för att dom tror att LCHF inte är ngt för dom, just för att dom blir deppiga och dom saknar sitt gamla liv. Så hoppas att bror vill o orkar stå ut lite till! Och vill han inte äta helt strikt så kan han lägga till bättre kolhydrater än pasta, ris o bröd.
    Han kanske kan göra lite mandelbröd så får han känslan av att äta mackor. Och äta det godaste han vet av LCHF mat så att han kan känna sig riktigt lyxig utan att för den delen få dåligt samvete och inte heller går upp i vikt.
    Lycka till Byggare Bob!

    • Jag tänkte på det med. Jag hade själv en sådan period i början av min kostomläggning. Men det gick över som tur var. Tack för kommentaren Åse

Kommentarer inaktiverade.