Vad säger Byggare Bob om GI ?

Det kom ju in lite tips till Byggare Bob och även min kollega kom med lite GI böcker . Så nu skall han få bläddra i dem när han kommer och hälsar på. Kan det vara lite bättre kanske?

Annars så funkar ju LCHF på honom,han har ju gått ner 6,5 kg på 6 veckor. Men om man har svårt att äta grönsaker så kan ju GI vara bättre. Han är ju inte sjuk bara lite överviktig. Jag är inte själv så insatt i GI så jag kanske lär mig lite av det med.

Så snälla alla är som stöttar mig och Byggare Bob här på min blogg tack alla 🙂

 

 

3 thoughts on “Vad säger Byggare Bob om GI ?

  1. Tråkigt att han inte inser fördelarna med grönsaker. Är inte det där lite väl manligt?

    Har också en bror som är överviktig och som inte kan leva utan pasta och limpa och som tror att grönsaker är djävulens påfund. Jag har sån lust att säga: Fortsätt vara överviktig då, men kom inte och klaga när det finns ett bra sätt att gå ner i vikt och få bukt med sockerdjävulen. GI är ju fortfarande mycket grönsaker så risken är ju att det inte funkar ändå….

    • Jag är inte så insatt i GI. Jag hoppas bara att han hittar något som passar honom. Man måste ju ändra sin livstil annars är man snabbt uppe i vikt igen. Tack Kajsa för kommentaren 🙂

  2. Bara att han är medveten om problemet är ett stort steg framåt! Det var inte meningen att låta negativ, jag hoppas det fungerar bra för din bror. Berätta gärna hur det går.

Kommentera

