Köttkorv med gräddkokt brysselkål och senapssås

Gottelisa tipsar: Måste dela med mig av min lunch idag.

 

Köttkorv med gräddkokt brysselkål och senapssås

Koka upp vatten i en kastrull med 1 gul lök,svartpepparkorn och lagerblad.

Skölj köttkorven i kallt vatten

Lägg i köttkorven i det kokande vattnet,stäng av plattan och lägg på ett lock. Låt den ligga där i ca 30 min.

Brysselkål

Koka brysselkål i grädde och en klick smör. koka i ca 8 min och lägg i valfri ost.

Senapssås

Smält smör i en kastrull, 1 tsk senap och späd ut med korvspad. en klick creme fraiche (ca 2 msk). Koka upp. Krydda efter smak med salt och peppar.

 

 

 

 

 

 

 

2 thoughts on “Köttkorv med gräddkokt brysselkål och senapssås

  1. Tack för middagstipset! Det var längesedan jag åt köttkorv så detta blir det nog ikväll!
    Har du förresten ngt tips på LCHF tårta som även smakar bra för sockerätare? Ska ha kalas på lördag o då bör det vara tårta ;D

Kommentera

