Byggare Bobs viktresa vecka 8

 

 

Min brors viktresa vecka 8 med LCHF-kost. Här kommer min brors viktresultat vecka 8

 

Start 2011-08-07   Vikt 105,5 kg

 

Vecka 1: Vikt 103,2 kg  – 2,3 kg

Vecka 2: vikt 101,9 kg -3,6 kg

Vecka 3: vikt 101,5 kg – 4,0 kg

Vecka 4: vikt 99,5 kg – 6,0 kg

Vecka 5: Ingen vägning

Vecka 6: vikt 99,1 kg – 6,4 kg

Vecka 7: vikt 98,5 kg – 7,0 kg

Vecka 8: vikt 98,4 kg – 7,1 kg

 

Det var ett hekto den här veckan för Byggare Bob men desto mer för min svägerska. Hon började med LCHF strax efter mig. I början gick hon ner men sedan har hon stått stilla. Hennes mål var att få på sig sina kläder igen och nu så sitter dem perfekt. Hon hälsar även att hon inte vägt så lite som hon gör nu sedan hon fick hennes son. Det är 20 årsedan. Hon äter inte strikt LCHF, fuskar ibland men inte ofta. Byggare Bobs sockersug har varit mindre den här veckan. Det måste vara skönt för honom, för det är många som är och har varit i den situationen.

 

Tips från Gottelisa:

  • Planera veckans mat
  • Ha med en matlåda till jobbet
  • Ät dig mätt
  • Se upp för kolhydrats fällorna i maten du köper. Tumregel max 5g kolhydrater /100g.
  • Var inte rädd för fett. Fett gör dig mätt.
  • Ät 3 mål mat om dagen. Mellanmål om du blir sen med middagen.
  • Gå inte hungrig, det kan göra att du lätt faller i gropar.
  • Om du är osäker på hur mycket kolhydrater det finns i maten du äter. Klicka här
  • Stirra dig inte blind på vågen. Mät dig istället.
  • Tänk långsiktigt. Så här skall jag leva resten av mitt liv.
  • Ät naturlig mat. Ingen fabriksmat med massa tillsatser.
  • Unna dig någon god LCHF efterrätt någon gång. Man skall inte vara för hård mot sig själv så livet blir tråkigt.

 

 

Har någon av mina läsare några bra tips ? Det är alltid skönt att få höra hur andra gör för att lyckas att gå ner i vikt och sedan behålla sin nya vikt livet ut.

 

 

 

 

 

Kommentera

