Matplaneringen är viktig

Veckans matplanering är jätte viktig för mig, för att få mitt nya liv att fungera. Jag lägger upp det så att det passar arbettider mm.

Som tex när jag slutar sent så fixar antingen min man eller barnen middagen. Alltid mycket mat så att det räcker till en matlåda till mig. Ibland även till dottern när hon börjar senare eller som nu när det är höstlov. Nu ska det planeras att  vi lagar mat så det räcker till matlådor som barnen kan värma som lunch. Inget slarvande med lunchen för då blir dem jätte hungriga och risken är att dem småäter och det skall man akta sig för.

 

Äter man sina mål om dagen så blir man inte sugen på något annat. Jag äter 3 mål om dagen ibland mellanmål men väldigt sällan.

Så  nu blir det iväg att veckohandla . Ha en skön söndag 🙂

 

 

 

 

 

 

 

