Efter tio med Malou handlade om sockerberoende

Såg ni efter tio med Malou? det handlade om sockerberoende och Gunilla Sahlin som har bloggen Gunilla om vitt begär och som även har skrivit en bok ”vitt begär”. Jag länkar den här om ni missade programmet.

Det är så intressant det här med sockerberoende. Jag hade aldrig hört talas om det innan mitt LCHF liv. Men nu har jag förstått hur beroende jag var av socker. Jag kunde äta något sött varje dag. Nu är det mycket bättre. Jag är mätt med min nya kost och har inte ofta sug. Mest är det gammal vana. Hjärnan vill ha men inte munnen. Nu smakar det söta inte gott längre.Det  gör ont i munnen och jag fattar inte hur mycket jag kunde äta förr.

Nu kan det räcka med 1-2 bitar mörk choklad sen vill jag inte ha mera. Det är så skönt att inte behöva proppa i sig tills man mår illa. Jag tycker att jag har fått ett sunt liv och jag har fått koll, första gången i hela mitt liv.

 

