Lchf hjälper mot sötsuget

Innan jag ändrade mina kostvanor så var jag alltid sötsugen. Kunde vara dagligen och efter en måltid var jag alltid och letade efter något sött. Det var väldigt jobbigt och det var skönt när det började att försvinna. Jag visste inte vad sockerberoende var och läste en bra bok ”Socker Bomben”som fick mig att förstå mera.

 

Men nu slarvar jag inte med mina måltider. Superviktigt för mig att hålla mig mätt och blodsockret på en bra nivå. Nu ser jag att många omkring mig är i samma situation. Många har svårt att ta sig ur sockerträsket. Men en koständring hjälpte mig. Nu hjälper det mig att hålla min nya vikt.

Klart att jag kan bli sugen på något gott, men nu är det mera att hjärnan vill ha men inte munnen. Det söta smakar inte samma längre. Det tycker hela familjen att smaken har ändrats. Allt smakar annorlunda nu när vi inte äter socker.

 

2 thoughts on “Lchf hjälper mot sötsuget

    • Det är skönt att det inte smakar som man minns. Hjärnan vill ha men inte munnen. Så jag är glad att jag har provat när jag har fått infall. Det har inte hänt så många gånger som tur är. Tack för din kommentar Åsa kramar från Gottelisa

Kommentera

