Om statusstress

Är du fast i status stressen? läser jag i Amelia nummer 24 som jag köpte för några dagar sedan. Som jag förresten inte har hunnit läsa förrän nu. Var gör jag av min tid? varför hinner jag inget? Jo, just för att jag är inne i den här nya stressen som datorn har gett mig. Skönt att läsa om det, och sätta ord på känslan som jag har känt ett tag.

Det står så här :

Uppdateringspanik, mail, facebook inte missa något.

Jo så är det. Jag kände mig så irriterad på mig själv för att jag började min dag med facebookrunda,aftonbladet,gp,gt och även några bloggar + min egna blogg. Som jag vill ha uppdaterad och svara på alla kommentarer som jag får. Sedan satt jag även med både datorn i knät, iphonen i handen och smsa, spela wordfeud och tittade på tv varje kväll.

Allvarligt, det låter inte klokt…..eller hur?

Hur lång tid tar det, tror ni? Jo, ett ärligt svar får ni här. Ca 1 timma på morgonen och sen satt jag nog ca 2 timmar på kvällen. Men herregud tänkte jag.  3 timmar datortid per dag och ibland mera.

Vad skulle jag göra? Jag tog bort mitt facebookkonto för ett par veckor sedan. Hade många skäl till det och det tog mycket av min tid. Jag kände att det tog energi av mig och inte alltid god energi. Men min blogg gör mig underbart glad skall ni veta, så den lägger jag gärna ner tid på. Det är så roligt att få kommentarer och se hur många som verkligen läser det jag skriver om.

Sen har jag tänkt att jag bara läser det som ger mig god energi på nätet. Negativ energi drar ner mig och god ger mig kraft. Så nu har jag verkligen sållat bland allt på nätet. Jag kan inte läsa allt och jag hålla mig så uppdaterad, så jag väljer det jag är intresserad av. Jag gör en sak i taget och vill inte få en dålig hälsa pga av stress. Jag skall ha tid till att läsa en tidning jag har köpt och jag skall ha tid till att laga nyttig och god mat, jag vill lägga ner min dyrbara tid till något bra. Idag har jag köpt Amelias Jultidning, den skall jag läsa ikväll hade jag tänkt. En bra tidning, levande ljus och brasan är tänd. Det är att unna sig själv något bra i denna stressiga värld som vi lever i.

Så tänk på er hälsa alla läsare. Fånga dagen……………………………….

 

Ps, vi har en rolig bild på jobbet. Så här är det nog för många, eller vad tror ni?

 

3 thoughts on “Om statusstress

  1. Hej Vilken härlig Blogg och vilket bra inlägg, har inte sett din blogg innan men kommer titta in igen, Välkommen att titta in på min rätt nystartade Balans i Livet Blogg :)….

    Höstkram Eva

    • Tack så mycket, Jag kommer att kika in på din blogg. Tack för kommentaren kramar från Gottelisa

  2. Åh, jag kollar facebook, twitter, blogg, wordfeud och mail några gånger om dagen men jag känner mig inte det minsta stressad av det. Jag gör det ofta på dötider som på spårvagnen, vid hållplatsen, om jag kollar på film kan jag kolla i reklampausen osv. Det påverkar inte mitt liv och jag känner inte att jag måste uppdatera mina statusar, det kan gå dagar emellan att jag uppdaterar min facebook t ex.

    Tur att alla är olika! 🙂

    Kram

Kommentarer inaktiverade.