Jag håller min nya vikt bra

Min nya vikt håller jag bra nu. Går varken upp eller ner.Viktnedgången har stannat upp. Jag är nöjd med min kropp men inte på siffran på vågen. Jag är nöjd, när jag nu kan ha kläder i storlek 42 och inte 48 som innan.

Jag har inte varit lika strikt nu den här veckan. Lite fusk som bröd, en halv lussebulle och 5 st skumtomtar.

Skumtomtarna måste jag berätta om. Min man köpte en burk skumtomtar igår . Jag sa att jag inte skulle äta ,för att jag vill inte ha tillbaks mitt gamla beteende att smälla i mig tills jag mår illa. Vet ni vad som hände?

Jag skulle hänga upp julgardiner och det krånglade lite, jag hade huvudvärk och ville egentligen bara slappa. Då såg jag skumtomtarna och tog burken och slängde mig på soffan. Men vad jag blev besviken eller blev jag lite glad. Jag gillar inte skumtomtar längre. Fy vad dem var söta. Det har jag aldrig känt innan mitt LCHF liv.

Vet ni vad gubben säger sen. Nej, skumtomtar var inget för mig. Dem är alldeles för söta.

Fattar ni att det har hänt grejer i den här familjen. Jag var en riktig Gottegris, därav mitt bloggnamn Gottelisa. Jag är glad att jag har provat att äta när jag har fått innfall. Men åter igen, är det hjärnan som vill ha, inte munnen.

 

 

2 thoughts on “Jag håller min nya vikt bra

  1. Visst är det konstigt det där med att man tycker allt är för sött:))
    Själv smakade jag en sked av dotterns yoghurt häromdagen och det var verkligen inte gott. JAg som kunde käka i alla fall nästan 2 dl yoghurt till frukost och då var det inte ens en av de ”värsta” sötade sorterna…

    Tack för din kommentar på min blogg förresten. När det gäller mitt jobb så är det verkligen allt eller inget som gäller för att klara alla frestelser. Börjar man att smaka på något så är det kört sen och man gårt och äter lite här och lite där men nu är jag inne i en bra period och då tänker jag inte lika mycket på allt gott omkring mig:))

    • Starkt av dig Tessan. Jag hade inte fixat det. Nu har gubben köpt Lussebullar, jag vill inte ens titta på dem. Jag har köpt nya kläder nu och den storleken vill jag behålla. Jag har tagit bort alla tjockis kläder ,nu börjar mitt nya liv.

      Mitt nya motto ” Inled mig icke i frestelse ” det brukar jag skoja om till gubben. Ha en trevlig första advent kramar från Gottelisa.

Kommentarer inaktiverade.