Att dem orkar skrämma folk

Läser aftonbladet om LCHF http://www.aftonbladet.se/halsa/article14114530.ab Att dem orkar skrämma folk om den här kosten. Att man skulle få minnesförlust,depressioner och cancer.Jag blir så misstänksam när jag läser sådant här. Då ställer jag mig frågan vad är så nyttigt med socker, mjöl och margarin? det är det man tar bort när man äter den här kosten. Kan dem inte skriva om vilka hälsoförbättringar folk får av att äta så här. Jag själv har aldrig mått bättre. Det här är rätt bränsle för min kropp.

Det här är mina hälsoförbättringar:

  • Magen fungerar som en klocka
  • Inga gaser
  • Ingen uppblåst mage
  • Inga magknip
  • Ingen halsbränna
  • sover bättre
  • slutat snarka
  • Mer ork
  • Har inte ont i kroppen
  • Friskare tänder
  • Huden är inte torr
  • Håret är friskare
  • Naglarna är hårda och friska
  • Fått förbättrad smak
  • Är inte hungrig och sugen hela tiden
  • Går inte och småäter
  • Blodsockret håller en jämn nivå = bättre humör
  • Har inget sockerbegär
  • Är inte trött efter en måltid
  • Viktminskning

Ni ser att jag skriver viktminskning sist. Det var därför jag egentligen började med den här kosten. Men efter någon månad så mådde jag så himla bra. Men  det var jobbigt i börja, innan kroppen förstod att den inte gick på kolhydrater och innan hjärnan slutade med att vilja ha en massa godsaker. Det kan vara så fortfarande att hjärnan vill ha, men inte munnen. Nu känner jag vad det smakar,  det är inte gott med sött längre. Frågar mig själv, skulle jag vilja ha det här året ogjort. ALDRIG I LIVET  är mitt svar. Min familj och jag har äntligen hittat ett bra och hälsosamt liv. Vi vill inte äta socker,mjöl och margarin. Vi har tillsammans gått ner ca 70 kg av att äta oss mätta.

Forska på alla människor som mår bra av LCHF istället.

