Jag åt lagom mycket på julafton

Innan mitt LCHF liv så var det galet mycket mat som jag och min familj åt på julafton. Dagen började alltid med en grötfrukost. Sedan var det julmat hos mina föräldrar sedan hos svärföräldrarna. Sen på kvällen hem till våran egna julmat. Hur mådde man då ? Inte så bra

Men nu var det min första LCHF- jul. Jag hade sagt till alla att vi inte tänker äta någon julmat hos dem. Så det blev bara en lättare lunch som vi åt. Så när vi kom hem var vi hungriga och åt oss lagom mätta. Jag mådde jätte bra

Ja, det var ju det med fikonen då. Jag hade kollat på torkade fikon i affären. Det är 70 g kolhydrater per 100g i dem. Så jag köpte inga. Men vi fick en julkorg och i den låg det fikon. Jag såg det som ett tecken. Så jag åt 4 bitar. Jag har alltid älskat fikon till jul. Sen blev det några skumtomtar som slank ner i munnen, fast jag inte gillar dem längre. Jag åt jansson fretelse det hade jag redan bestämt innan. Just det, höll på att glömma risalamaltan  det åt jag med. Det var underbart gott 🙂

Men inget dåligt samvete, det är bara jul en gång om året. Det är första julen som jag mår bra i magen.

Hur gick det för dig?

2 thoughts on “Jag åt lagom mycket på julafton

  1. God Jul kära gottelisa!

    Vår julafton blev BRA med god lchf inspirerat till alla. Det är ju väldigt enkelt med maten.
    Övriga fick äta hur mycket godis och annat de ville. Jag var duktig.
    Hade gjort lchf knäcke och lchf snickers till mig. Jag kände hur äckligt sugen jag var på snickersen hela tiden från att jag smakat första biten. Jag tog för många bitar och där sa magen ifrån.
    Ska inte äta mer än 2 bitar imorgon när vi har släktträff. Idag blir det lite ”detox” och en massa fett.

    Får säga att jag sällan varit så fylld av energi och känt sådan närvaro som i år.

    • Visst är det härligt. Åsa Jag håller med dig, inte kul när man äter för mycket. Idag blev det en perfekt LCHF frukost. 2 skinkbitar och ett ägg. Blev proppmätt. Ha det bra kramar från Gottelisa

Kommentarer inaktiverade.