Snart nytt år

Har ni några nyårslöften? Jag brukade aldrig kunna hålla mina löften. Men förra året var ju mitt nyårslöfte att göra något åt min övervikt. Det var så knäckande när jag stod där på nyårsafton,  inga kläder passade.

Men jag gjorde något åt det och då fick även min familj ett helt nytt liv. Inget är sig likt efter det beslutet. Alla är smalare och gladare av vårat Lchf liv. Alla har inte varit strikta som min son och min man. Men jag och dottern har kämpat på.

Nu är kläderna som jag inte kom i förra nyår alldeles för stora 🙂

Men fortfarande är jag inte supernöjd med min vikt. Då pratar jag om siffran på vågen. Jag känner mig nöjd med min kropp och att jag har gått från storlek XL till M.

Men siffran är alldeles för nära 80. Jag har legat runt 78-79 kg. Jag vill ner till 75 kg kanske lite till om det går.

Enligt mitt BMI skall jag väga 68 kg till mina 167 cm, men jag är nöjd om jag går ner några kilo till. Fettet från magen är borta och det är helt underbart. Fettet från hela kroppen är snart borta och det är ju ännu bättre. Så det här funkar för mig. Kroppen stannar av viktminskningen själv när den är nöjd, så jag kanske inte går ner så mycket mera. Jag har inte varit extrem med mitt ätande, jag tycker själv att jag tänker ganska sunt. Jag har inte tagit bort så mycket så jag inte kan leva mitt liv efter det. Det tror jag, gör att man orkar fortsätta. Det är ingen bantningskur utan ett nytt sätt att leva. Mat måste man ju ha för att orka och jag blir glad av mat 🙂

Men nu 3 Januari startar jag igen. Då blir det ca 20 g kolhydrater/dag för att viktminskningen skall komma igång igen. Vi är några stycken som skall köra igång och stötta varandra.

 

 

 

 

 

