Resan det här året

För att summera mitt första LCHF år så skulle jag vilja påpeka att jag började med lchf mycket skeptiskt. Hur kan man gå ner av mycket fett? När jag i alla år har fått höra att det är den ingridiensen som gör en tjock. Men vi gjorde ändå ett försök, vi skulle ge det en månad. Men första månaden gav riktigt goda resultat! då bestämde vi oss för att fortsätta.

Jag läser allt jag kommer över om den här kosten med ett öppet sinne. Det står både positivt och negativt men jag drar mina egna slutsatser . Jag och min familj mår bättre nu än innan. Vi går ner i vikt och är mätta.Vi har fått ett helt annat förhållande till mat och vi överäter inte. Vi springer inte i kylskåpet efter en måltid.

Det har gått upp och ner med att inte kunna äta allt. Jag har inte saknat pasta, ris och bröd utan mest det söta. Men det går över ju längre tiden går.

Många är skeptiska och det förstår jag för att det står ibland skrämmande saker i tidningarna. Men jag känner mig ganska uppdaterad och jag börjar förstå vad det handlar om. Men så länge jag och min familj mår bra så fortsätter vi. Jag är inte mer orolig för sjukdomar, utan mindre.

Vad som gör mig övertygad av allt negativt som står i tidningarna är dem positiva kommentarerna via bloggar och dylikt om LCHF.  När jag själv ser att det här funkar för mig och för min familj. Vi går ner av att äta gott,vi mår bättre och är mycket piggare. När sockersuget som har varit boven i familjedramat är som bortblåst. När fettet försvinner och man kan komma i fina kläder igen. När övervikt inte är så viktigt längre utan man tänker på hälsan, nu har vi minimerat riskerna av sjukdomar som man kan få pga av övervikt.. Då är man på rätt väg, för vem kan säga att man inte skall prioritera det som gör att man mår bra!

Den här kosten är väldigt enkel, ät naturlig mat. Man behöver inte spendera en massa pengar, utan köp bra råvaror.

Det finns massa bra på nätet om den här kosten. Recept, bloggar mm. och all information är GRATIS!

     Jag 2010

På 3 månader med LCHF var fettet på magen och ryggen nästan borta. Hela familjen har tillsammans gått ner 70 kg. Synd att dem inte vill vara med på bild här på min blogg. Det hade varit roligt att visa er en bild från 2010 och nu.

2 thoughts on “Resan det här året

Kommentarer inaktiverade.