Mina tankar för ettårsedan

Har kopierat blogginlägg från första veckan som jag startade med LCHF och den här bloggen.

2011-01-02
Tänkte att nu är det dax. Nytt år nya möjligheter. Förra årets tåg kom jag inte med,fast jag TÄNKTE på det varje dag. Nu på Måndag så börjar jag mitt nya liv. Det har gått många måndagar sedan dess. Fast i ekorrehjulet, kommer inte där ifrån.
Tänkte blogga och föra lite dagbok det kanske hjälper.

Jag är fast i ett sockerberonde HJÄLP!

Vecka 1

Nu har jag satt mig in i Lchf metoden Hela familjen ska köra detta nu. Känns helt underbart. Har varit taggad hela natten och tänkt på allt som jag har läst på bloggar mm.

Men sen kom tankarna på alla pepparkakor som fanns kvar i burken….hm. Tänkte att det var som att sluta röka, nu har jag ju 10 cigaretter kvar. vad gör jag med dem?
Jag kunde sluta röka, nu skall jag ta över min kapade hjärna. Sockret är som en drog,jag skall bli fri.

Den här  bloggen ska handla om min väg till ett hälsosamt liv

Varför? Jo för att jag inte mår bra att väga 93 kilo

Jag kommer inte i mina kläder och vill inte köpa STÖRRE OCH STÖRRE storlekar.

ont i höger knä

Ont i höger höft

Ont i ryggen

Syror i magen, bråck på magmunnen. Äter tabletter dagligen för detta.

Jag snarkar ( enligt min man)

Min far har diabetes och högt blodtryck. Är rädd för att få sjukdomar.

Jag vill att min familj ska må bra och inte äta en massa skit som gör att vi går upp i vikt.

Får inte på mig min vigselring den klämmer för att jag är så svullen.

Vecka 52

Tänk att jag har ätit den här kosten i 52 veckor nu. Nu snart blir det 1års jubileum här på bloggen.

Så här är det nu:

I januari 2011 kom jag  inte i mina kläder. Nu är dem flera storlekar förstora.

I januari  2011 ont i höger knä Nu är det borta.

I januari 2011 Ont i höger höft Nu är det borta, känner ingeting och kunde knappt innan sova på höger sida.

I januari 2011 Ont i ryggen. Nu har aldrig ont längre

I januari 2011 Syror i magen Nu mycket bättre nästan borta. ( jag har ett brock på magmunnen)

I januari 2011 Jag snarkar. Nu slutat snarka enligt min man,sover mycket lugnare.

I januari 2011 Min far har diabetes och högt blodtryck. Är rädd för att få sjukdomar.Nu har minimerat riskerna med dessa sjukdomar pga av att jag inte har sådan övervikt längre

I januari 2011 Jag vill att min familj ska må bra och inte äta en massa skit som gör att vi går upp i vikt. Nu vi äter inte socker och det mår vi bra av. Vi äter så naturligt som vi bara kan.

I januari 2011 Får inte på mig min vigselring den klämmer för att jag är så svullen. Nu sitter ringen perfekt, jag är aldrig svullen längre.

 

Vilken skillnad det har blivit och då visste jag inte ens hur bra man kan må i magen.  Jag var så van att alltid ha ont, Kramper och gaser är sällsynta nu.

