Håravfall av LCHF

I sommras fick min dotter som är 18 år håravfall. Då pratar jag inte om lite håravfall utan jätte mycket så vi blev rädda. Det är ganska läskigt när det kommer stora tussar hår, så jag förstår rädslan min dotter hade. Hon har alltid haft ett otroligt tjockt hår. Men hon hade gått ner mycket i vikt, då 26 kg. Här kan ni läsa vad jag skrev då http://blogg.amelia.se/gottelisa/2011/07/04/haravfall-av-lchf-kost/#comments

Men hon slutade att tappa håret efter ett tag och nu sist hon var och klippte sig, sa frisörskan att hon hade fått en helt annan kvalitet på håret. Mycket mer elastiskt och följsammare. Helt enkelt mycket friskare hår.

Så det var inget att oroa sig för, det är vanligt  när man går ner så mycket i vikt att man kan få håravfall. Så det hade inte med LCHF att göra. Utan av viktminskningen.

Vill bara att säga att det är en helt ny dotter som jag har fått, hon är väldigt målmedveten och mår jättebra av sin nya vikt och kostomläggning. Äntligen har vi hittat en livsstil som passar oss.

På ett år har hela familjen blivit -70 kg lättare, det du 😉

 

Kommentera

