Mina nya mål på mitt nya år

God fortsättning på det nya året. Nu har jag handlat för några dagar och påväg till affären i rulltrappan såg jag en kraftig kvinna som slet upp en chokladkaka och stack snabbt in den i munnen. Min tanke var, tog sockersuget över hennes nyårslöfte. För jag kände igen mig, det var jag 2010.

Nu är det inte sockersuget som bestämmer över mig längre utan att jag känner att jag har kontroll. Nya mål i sikte 🙂

Det här året börjar här och nu och vill man förändra så tycker jag att det känns bra att göra det nu. Man skall inte se tillbaks om man nu inte lyckades med målen förra året.  Jag själv känner mig stolt över mitt år, jag gjorde för första gången något riktigt bra. Nu tänker jag göra något åt dem sista kilona och tänker få mera ork.

Mitt första mål med vikten är att gå ner till 76,9 kg, det vägde jag i oktober så dit skall jag igen. Jag vet vad jag gick upp av, för mycket mörk choklad och att jag började tillåta mig själv att äta lite födelsedagskaka i november och nu till jul var det lite för mycket av det goda. Men jag är medveten vad jag går upp av, jag kan göra något åt det. Så 3 kg är inte mycket och jag hoppas att jag får igång min fettförbränning igen så jag ser resultat på vågen. Det är mitt första mål, mitt andra är att gå ner under 75 kg. Men ett mål i taget.

Men att aldrig mera äta något sött kommer inte att funka för mig, så jag tänker sätta upp mål som jag gjorde nu till jul. Att jag får äta lussebullar tex på lucian. Det känns inte lika svårt att låta bli resten av året då. Får fundera lite till på det. Kanske en semla på semledagen. En kanelbulle på kanelbullensdag. Ni förstår vad jag menar.

Att få mera ork har jag redan börjat med, en tränings dvd med Jillian Michaels från Biggest Loser. Är nu inne på dag 6. skrev innan att det kändes att jag hade min grundkondition kvar. Glöm det, igår kändes riktigt jobbigt och musklerna skrek av smärta. Svetten rann och jag ville inte, men jag bet ihop och tänkte på mina nya mål. Jag måste göra det här. Jag kommer att få mera ork, men jag måste kämpa för det.

Hur har det gått för dig? Nya mål i sikte? Hur gör du för att uppnå dem? Skriv gärna och berätta. Kramar från Gottelisa

 

Kommentera

