Matdagbok

Nystart Dag 2 

Frukost: Kaffe med vispgrädde. Keso med kanel. 1 ägg, 1 babybelle miniost och grönsaker.

Lunch: 2 st köttfärsbiffar med coleslaw

Middag: Tacotallrik med riven ost och gräddfil.

Övrigt:

Träning: ca 30 min med Jillian Michaels dvd, 30 Day Shred (dag 7 på träningen.)

Vikt: 79,2 kg

Tankar: Träningen gick bättre idag. Det har varit lite upp o ner, ena dagen känns det jättejobbigt andra lite bättre. Lite ner på vågen, tänkte först att jag bara skulle väga mig en gång i veckan, men vi får se hur jag gör. Maten känns helt okej, ingen större förändring som förra året. Jag gjorde många köttfärsbiffar igår så det räckte till idag med. Det är bra att man gör mat så man har en lunchlåda till dagen efter. Gjorde en coleslaw till lunchen idag, då har jag i en morot.Det fungerar för mig att äta lite rotsaker ibland, jag tycker att det är gott och jag är ju en Gottelisa 😉 Tänkte att det jag gjorde 2011 fungerade och jag tänker fortsätta så. Jag vill inte se ut som jag gjorde 2010

 

 

 

Dag 1

2012-01-01

Frukost: Kaffe med vispgrädde ( vaknade sent)

Lunch: 3 st stekta ägg med ½ pkt bacon

Middag: 2 st köttfärsbiffar med sallad, majonnäs på salladen.

Övrigt:

Träning: ca 30 min med Jillian Michaels dvd, 30 Day Shred (dag 6 på träningen.)

Vikt: 79,9 kg

4 thoughts on “Matdagbok

  1. Vad duktig du är som ‘kommer tillbaka’. Vi som lever med LCHF är nog mer eller mindre strikt och för de som är sockerberoende är det nog svårare. Önskar dig lycka till och ser fram emot dina uppdateringar igen!

    • Tack Kajsa! Det kanske inte händer så mycket mera. Vi får se, nu kommer träning in i bilden. Så jag hoppas att det kommer att ge resultat. Kram Gottelisa

  2. Heja på, jag bliv inspirerad av dig efter ha fuskat mig igenom hela december och gick upp 4.5 kg. Började om igår och på ett dygn tappade jag 1 kg. Naturligtvis vatten, men känns bra att vara på banan igen. Måste säga tt jag kände mig sjuk igår efter allt ätande och drickande. Idag känns allt genast bättre. /Helén

    • Hoppas att du kommer på banan igen Helén. December är ingen lätt månad. Men det är inte det man äter mellan jul och nyår som räknas. Utan det du äter mellan nyår och jul. Det är ett bra tankesätt tycker jag. Man mår så himla bra av att äta den här kosten så man vill ju inte må dåligt, det är inte värt det. Det är bara att ta nya tag igen. Lycka till kram Gottelisa

Kommentarer inaktiverade.