Matdagbok dag 3

Nystart Dag 3

2012-01-03

Frukost: Kaffe med vispgrädde. Ekologisk naturell yoghurt (med hög fetthalt ) med kanel. 1 tomat och en lite ost

Lunch: Coleslaw

Middag: Kålpudding ( gjord på grädde) med 1 msk lingonsylt ( Lingonsylt ej LCHF men väldigt gott till kålpudding)

Övrigt: En skål med Ekologisk naturell yoghurt (med hög fetthalt ) med kanel.

Träning: ca 30 min med Jillian Michaels dvd, 30 Day Shred (dag 8 på träningen.)

Vikt: 78,9 kg

Tankar: Ser ni,  minus på vågen.Nu är det bara 2 kg kvar till mitt första mål. När det gäller maten så äter jag tex morot i min coleslaw eller som nu till kålpuddingen så tog jag lite lingonsylt. Det har jag inte slutat med och tänker så här,  bara man inte äter det varje dag så är det ok. Men jag kan ju alltid dra ner på det  och mjölkproduktena om jag inte ser resultat på vågen. Något som jag har slutat helt med är ketchup, som jag hällde på maten innan mitt lchfliv. När jag var lite så drack jag ketchup blää. Nu smakar det bara konstigt.

Träningen idag gick bra men jag har fått ont i mitt högra knä. Jag har känningar där ibland och behöver antagligen stärka mina muskler. Sen fick jag lite kramp i högervaden när jag tränade. Har haft kramper  i vaderna ibland så jag får köpa magnesium tabletter imorgon. Det funkade sist jag åt det.

Den här bilden skall påminna mig om att det är värt det.

2 thoughts on “Matdagbok dag 3

  1. Jättebra att du har kommit igång med träning MEN lyssna även på dina muskler & kroppen. Man ska INTE ha ont när man tränar oavsett kropp och vikt. Försök att börja lite mjukare nu i början, du behöver vänja kroppen vid de träningsmoment du utför! Stretchar du efteråt? Kram kläranbläran

    • det är mina gamla krämpor som spökar, eller kroppen som har blivit chockad 😉 eller åldern. Men nu har jag bestämt mig och nu är det 30 dagar i sträck som jag kör. Jag försöker att inte anstränga mitt knä i vissa övningar. Det går över, vad kul att du är inne och läser min blogg. Ses snart ,kramar till dig.

Kommentarer inaktiverade.