Min pappa har diabetes 2

Som jag skrev innan så började jag läsa om hur folk blev så mycket friskare med LCHF. Dem med sockersjuka blev insulinfria. Jag blev väldigt intresserad av vad kosten gör med oss. Såg ju själv hur sjuk min pappa blev av sin diabetes 2. Han blev synskadad, klarar sig ganska bra med hjälp av min mamma. Hans liv förändrades väldigt mycket av hans sjukdom. Men hade han någonsin hört talas om någon kost som är bättre mot hans diabetes. Nej, som tur är,har han en envis dotter.

Nu ett år senare är hans långtidssocker på 5,8. Han är jätteglad 🙂 Jag med 🙂

Så här såg det ut när han gick över till LCHF 2011

 

2 thoughts on “Min pappa har diabetes 2

  1. Åh, vad roligt att se dess värde!
    Hade/har han insulin?
    Har han haft problem med förhöjda bs värde någonting under tiden han ätit lchf. Det har jag i perioder. Jobbigt att inte kunna få ner sockret då. Troligtvis beroro det på att man jag borde äta ännu mer fett, men det är svårt att få i sig så mkt tycker jag.

    • Åsa, jag kan inget om diabetes 2, så jag vet inte riktigt. Det jag vet är att han har fått sänka insulinet väldigt mycket. Men han tar fortfarande insulin. Min far är ingen strikt LCHFare, han tycker att man måste äta socker ibland och han blev lite rädd sist han hamna på sjukhuset för att han fick yrsel mm. Jag skrev om det förra året. Han fick lite fettskräck då. Han är 72 år och det är svårt att bryta gamla vanor. Men han mår betydligt bättre nu när hans blodsocker håller sig på en jämn nivå. Tack för kommentaren och kul att du tyckte om att jag skrev om min fars sockervärden. Jag blir själv glad av att se hur mycket kosten påverkar vårat välbefinnande. Man kan äta sig frisk 🙂
      Kramar från Gottelisa

Kommentarer inaktiverade.