Matdagbok

Dag 6

Frukost: Kaffe med vispgrädde.1 ägg,korv och bacon

 

Lunch: Spenatsoppa med ägg

 

 

Middag: Lövbiffgryta

 

Övrigt: Ca 300 g smoothie gjord på Ekologisk naturell yoghurt,jordgubbar och grädde.

Träning: ca 30 min med Jillian Michaels dvd, 30 Day Shred (dag 11 på träningen.) Level 2

Vikt: 78,5 kg (start 93 kg)

Tankar:   Började min dag med att träna med Jillian. Höjde nu upp mig till level 2. Fy vad det var jobbigt, kände det ganska snabbt att jag nog inte fixar den träningen ännu. Men jag kämpade på och min man fick rolig underhållning när jag stod där och svor och hade mig. Sa, nog där i någon övning att nej, jag får nog ta Level 1 igen. När jag kom till hopprepshoppen så skulle man göra dubbla hopp. Hade ju ont redan innan i min vad, plötsligt så låste sig höger vadmuskel. J-a det gjorde ont. Så då kunde jag inte fortsätta, men det var inte mycket kvar på träningen. Inte nog med det så har jag gått här och haltat och gnällt hela dagen. Stackars min lilla gubbe, som får stå ut med mig. Jag tror inte att träning är min grej 😉

Kör nog level 1 igen utan hopp så vadmuskeln får vila lite, får se hur det känns i morgon.

Sen på eftermiddagen har jag känt mig väldigt låg. Huvudvärk, hjärtklappning och orkelös. Tror själv att det är när jag får i mig för lite kolhydrater. Har känt så här förut några gånger och förr visste jag inte riktigt vad det var. Men jag har kommit på att jag mår bäst av att ligga runt 20-30 gram kolhydrater / dag.  I morse hade jag bara ätit protein och  fett, kollade nu hur mycket kolhydrater jag hade fått i mig, det var 0,5 g. Så det blev att göra en smoothie med Naturell yoghurt, jordgubbar och grädde. Efter en stund började  jag må bättre, då hade  jag fått i mig ca  20 g kolhydrater.

Så jag kan inte dra ner på mera kolhydrater jag äter ofta naturell yoghurt när jag känner mig lite låg och det brukar hjälpa. En smoothie har jag ofta med mig till jobbet som jag går dricker under dagen. Jag vet inte om det har med blodsockret att göra, om det blir för lågt. Alla människor är ju olika så det är bra att hitta sin egna nivå.

Tanken på att jag kanske inte går ner i vikt då, så får det bli så. Då får jag väga 78 kg. För det viktigaste är att jag mår bra. Har ork och är pigg och glad.

Min man ville åka och köpa lite choklad så att jag blev pigg och glad igen, gulligt 🙂 Men Gottelisa kämpar på.

 

 

 Så här är ju min man van att se mig 🙂

 

3 thoughts on “Matdagbok

  1. Heja dig! Det peppar mig att läsa din blogg! Idag har vi lite fest eftersom min man fyller år men annars är det fullt ös med LCHF.
    Forstätt att träna så ger det med sig och det går ju upp och ner med träningslustan som allt annat. När jag är igång och tränar har jag alltid vilodagar för musklerna behöver vila. Men det har du säkert koll på:)
    Kram Nina

    • Kul att du blir peppad av min blogg. Det blir jag jätte glad av att höra 🙂 Jag har ju lovat mig själv att ge Jillians dvd 30 dagar. Annars hade jag nog inte tränat när jag har fått kramper i vaden. Men idag blev det värre, men jag får tar det lite lugnare bara. Mina muskler är i chock 😉
      Jag har inte tränat på flera år, så det känns skönt att göra något. Jag behöver vara super hård mot mig själv annars kommer jag in i mitt, jag gör det imorgon tänk. Det vill jag inte. Mitt nyårslöfte är att få mera ork, så jag hoppas att jag fortsätter. Tack för omtanken kram Gottelisa

Kommentarer inaktiverade.