Om min nystart

Känner att det är svårt att dra ner på mera kolhydrater än vad jag har gjort. Jag mår bäst av att ligga på ca 20 g / dag. Mår inte bra av att ligga lägre. Min räddning är ofta Ekologisk Naturell Yoghurt när jag får dippar. Med dippar menar jag att jag blir väldigt låg och känner mig lite energilös. Det kanske är en övergångsperiod men jag tycker inte det är värt det. För jag har mått så otroligt bra av det jag har ätit nu hela förra året. Så nu har jag bestämt att det är träning som jag ska satsa på och att jag äter så mycket som jag har gjort innan,så jag mår bra. Det är det viktigaste just nu.

Så det blir ingen mer matdagbok, det finns på min blogg under kategorier. Där har jag skrivit i flera veckor. Jag skriver bara in när jag äter något nytt. Träningen har jag vilat ifrån nu pga av muskelsträckningen. Men jag tror att jag kör igång igen i morgon. Då skriver jag om den, så får ni veta hur det går med den 🙂

För mitt nyårslöfte var att få mera ork, Gottelisa har blivit låg av kosten och skadad av träningen. Ingen bra start på mitt nya år. Men imorgon blir det nya tag 🙂

 

Ps vikten på en vecka – 1kg helt ok. Men inte samma kickstart som förra året. Det hade man ju önskat. (Se min viktresa under kategorier för er som är nya på bloggen.)

 

6 thoughts on “Om min nystart

  1. Min nystart går också trögt. Jag har svårare att låta bli sötsaker och kolhydrater. Men jag har givit mig tusan på att det ska gå.

    Har en liten teori om varför det går trögare nu. När jag började senast så var det vår och sol och vackert väder, då hade jag mycket mer energi. Jag tror jag ska sätta mig i sol-energirummet vi har i huset och se ifall kraften kommer tillbaka.

    Kram

    • Jag har inget sötsug och äter inte ens mörkchoklade eller nötter. Men jag ligger runt ca 20 g kolh om dagen. Då mår jag bra. Ett sol rum låter kanonbra, man behöver lite ljus nu. Hoppas att du snart får bort suget kram

  2. Kämpa på Gottelisa!

    Känner också att det är jobbigt med motionen och då är det trots allt bara mina vanliga hundpromander på ca 2.5-3 timmar om dagen , som jag alltid går. Har en backe som lutar svagt och tar ca 15 minuter att gå uppför och den var extremt jobbig förra veckan. Men det kommer gå över. Åkte tyvärr dit på en burk glass i helgen men gjorde ingen affär av det utan stretar vidare. Gick ner 2 kg första veckan (var väl vatten som samlats i min kropp under julen). Januari inte alltid bästa tiden att motivera sig men när är det det egentligen. Nu kämpar vi på och ta inte i för mycket i början nu Gottelisa, då blir det bara jobbigt. alla orkar inte träna varje dag./Helén

    • Oj vilka promenader du går. Det är bra att ha en hund, då är man tvungen att gå ut. Jag tog nog i för mycket i början precis som du säger. Jag är inte van så jag får ta det lite lugnare. Tack för kommentaren kram Gottelisa

Kommentera

