Vart tog motivationen vägen?

Jag och träning…. jag kommer inte igång med den nu. Jag som kämpade och nu tar det emot. Inte pga av muskelskadan utan, jag har ingen lust 😦

Jag skulle aldrig ha slappat till mig eller så skulle jag inte ha kört  så hårt i början. Inväntar helg nu och önskar att jag får nya krafter. En Gottelisa och slappelisa 😦

Att få ihop sitt arbetsliv med privatliv med allt det innebär så fattar jag inte hur vissa får till det. Laga nyttig mat från grunden, träna och ha ett välstädat hem. Vara en bra och pigg mamma + fru. Undrar bara var får vissa sin ork ifrån?

Just, det….. det var ju mitt nyårslöfte. Att få mera ork…men hur?

Just nu så håller jag på att laga mat för idag och imorgon. Idag blir det en köttgryta och så har jag en ”köttfärslimpa alasaligblandning”. Får se hur den blev, det var bara något jag hittade på. Om den blir god så lägger jag in receptet här på bloggen. Kram till er alla och kämpa på 🙂

 

Jag är nog mer som Skalman äta och sova, det är min grej 😉

 

7 thoughts on “Vart tog motivationen vägen?

  1. förstår att du tappar motivationen, det gör man när man får ont el problem i samband med träning, fullt naturligt! dock hejar jag fortfarande på dig och skulle ändå vilja peppa dig till att bryta ned ditt mål till mindre mål. man kan ju röra sig till många olika sätt och hämta energi/motivation till det. mitt förslag är att du följer med ngn kollega en dag/vecka ut på 30 min motion på rasten. Inte alla dagar men en dag. Eller efter jobbet, ta en promenad med ngn i familjen el granne i 30 min. Jag och många andra f¨r kämpa mig att motivera sig till löparpasset/gå till gymmet och när man väl har gjort det och står i duschen är man såå nöjd! Kämpa! KRAM kläranbläran

  2. Känner du motivationsbrist endast när det gäller träningen eller även kring kosten. Jag upplever att din gnista är lite svagare….kämpa på Gottelisa. Jag har också svårt att nu börja på nytt efter jul/nyår och specillet när vikten inte går ner lika fort nu som när jag körde igång sist. Visserligen har jag mindre att ta av nu men ändå!! Vi är bra och vi ska lyckas!

    • Det är kring träningen som motivationen brister. Kosten känns helt naturligt för mig, det är inga problem.Hoppas att det snart blir bättre kram

  3. Jag är nog en sådan Skalman jag med, och att gå ut och gå i ruskvädret har jag svårt att få till. Sitter hellre med en kopp te inomhus då.
    Nu har jag i alla fall anmält mig som ”Testpilot” på ett gym, med gratis träning i tre veckor. Ska börja med Zumba idag och jag vet ju att jag mår bra efteråt. Det svåra är just att motivera sig att gå dit. Men att överhuvudtaget inte tänka utan bara göra, det tror jag är tricket. Så mitt tips till dig- och mig. Vi får sluta tänka, bara vara en ”doer”.
    Kram

    • Tack för tipset Åse och lycka till med din träning. Skriv gärna och berätta hur det gick. Kram Gottelisa

Kommentarer inaktiverade.