Lite tankar

Vilade från träningen i 1 vecka och kände att muskelsträckning var borta. Tränade idag och då händer det igen. Inte lika illa som förra veckan men jag känner att vissa hopp inte fungerar för mina vadmuskler. Kan bero på att jag är så otränad.

Var och shoppade kläder idag och det är så roligt när man kommer i allt man provar. Jag känner mig jätteglad och jättenöjd med mig själv. Det jag gör med kosten fungerar bra och nu håller jag vikten. Jag är inte superstrikt med kolhydraterna känner att jag mår bäst av att hålla mig till ca 20 gram/dag. Vill inte ta bort mera  i kosten och känner att jag struntar i vågen nu. Jag orkar inte hålla på och tänka mera på vikten, jag känner mig nöjd så länge jag kan köpa fina kläder och att jag inte går upp i vikt.

Förstår att jag äter ganska mycket om man jämför med många andra som äter den här kosten. Men jag vill hålla mig till mina 3 mål mat om dagen. Ibland ett mellanmål om jag blir sen med middagen,det mår jag bäst av och det är det som är viktigast. Jag ska inte jämföra mig med andra och jag har gått ner tills kroppen själv stoppade viktminskningen.

Pratade med en vän som också äter LCHF. Hon började samtidigt som mig. Hon var lite trött på det här nu. Hon saknade potatis och ibland lite andra saker.

Vi pratade om det och vi kom fram till att så länge det var mat så var det okej. Hon är varken sjuk eller överviktig så om hon nu ville äta lite av något annat så tycker jag att det är helt okej. Jag har hela tiden sagt att jag tar inte bort det jag inte kan leva utan. Man skall ju leva så här resten av ens liv, då kan man inte tröttna efter 1år.

Nej vännen, ät det du vill om du blir sugen. Man skall inte deppa om man inte kan äta potatis. Jag tror inte att det man äter ibland är farligt, utan det som man äter varje dag, är det som räknas. Det är min filosofi, jag är inte superstrikt jag kan göra avstickare. Men jag väljer det jag verkligen vill äta och det är inte så onyttigt som jag åt innan, utan bara vanlig mat.

 

 

2 thoughts on “Lite tankar

Kommentera

