Visste ni det här om viktminskning?

Stress ökar kortisolet och kortisolet motverkar STARKT en viktminskning. Om det intresserar er och andra kloka ord om viktminskning kan ni läsa om här  Det är Anna  Halléns kloka ord.

Jag känner själv att  nu vill jag tänka mera på att må bra . Det blir jobbigt att bara tänka på vikten hela tiden. Jag äter när jag är hungrig och jag äter mig lagom mätt. Tycker att man blir tex stressad av att inte göra si och inte göra så. Alla är olika, jag gillar mat och jag tycker jag själv har en sund inställning till mat. Men jag har märkt här på min blogg när jag har lagt ut matbilder att vissa har tyckt att mina portioner är stora. Det tycker inte jag och jag äter mig mätt. Förr innan mitt LCHF liv tog jag alltid 2 portioner men det behöver jag inte längre. Så då tycker inte jag att mina portioner är för stora.

Jag tycker att det är viktigt att ha en sund inställning kring maten, eftersom jag har barn som är tonåringar så tycker jag själv att jag är på god väg att lära dem en bra grund att stå på. Det var synd att jag lärde mig det så sent. Men bättre sent än aldrig.

 

Kommentera

