Svts Debatt om LCHF

Jag tyckte det var synd att det inte kommer fram att den här kosten är naturlig för kroppen. Vi äter naturligt och får i oss kolhydrater från grönsaker och mejerier. När man börjar prata om noll kolhydrater och mycket fett. Det är då folk inte lyssnar. Bra att kostdoktorn hade med dig 16 studier och ber dem uppdatera sig. Dem har en enorm okunskap.

Jag har aldrig ätit så här mycket grönsaker som jag gör nu. Eller vi, hela familjen. Det är tunga påsar som vi bär hem från affären nu.

2 thoughts on “Svts Debatt om LCHF

  1. Precis så ser jag också det, vi får inte i oss 0gram kolhydrater som många påstår. För precis som du skriver finns det alltid naturligt i både mejeri och grönsaker. Kunde inte något öppnat munnen och sagt det igår så de andra kunde blivit tysta om den saken att det är 0. Säkert många som kör fakir ett tag, men tror ju knappast för alltid.

  2. Jag tyckte att det faktiskt var en ganska bra debatt, men jag kan inte sluta irritera mig på att det inte var någon som förklarade att hjärnan inte alls behöver kolhydrater ”utifrån” för att fungera!
    Det är det första ”alla” säger till mig när jag råkar nämna att jag inte äter kolhydrater.
    Jag tror att det är en av orsakerna till att fler inte vågar prova LCHF. Det och rädslan för kolesterolet, men det klargjorde ju Kostdoktorn tidigt 🙂

Kommentera

