Missa inte frågestunden på Gottelisabloggen- Vem är du?

Frågestund på bloggen, lite nyfiken på vilka ni är   🙂

  1. Namn och ev blogg
  2. Äter LCHF ?
  3. Sedan hur länge ?
  4. Vilka hälsoeffekter har du fått?
  5. Äter din familj LCHF ?
  6.  Favoriträtt ?
  7. Hur länge har du läst Gottelisa bloggen
  8. Hur hittade du hit?

 

Här har Erika svarat:

1. Erika, bloggar på vardagfest.blogspot.com

2. Jag äter LCHF
3. Sedan mitten av augusti 2011
4. Bättre hud, lugnare mage, mätt länge, slipper småätandet, bättre humör p.g.a. att jag slipper sockerdippar (eller vad det heter?), jag är för första gången i mitt vuxna liv inte sugen på godis. :-)
5. Ja, familjen äter LCHF. Vår son äter mestadels LCHF hemma, men äter vanlig skolmat.
6. Oj, vad svårt. Får nog säga två saker: lax och kött
7. Hittade hit någon gång i höstas
8. Minns inte, kanske sökte jag på LCHF eller så såg jag en länk hit någonstans.

Här har Åse svarat:

1. Åse
2. Ja
3. 3 år, varav 6 månader mycket strikt.
4. En mage som inte är svullen och inte gör ont. Mindre ont i lederna. Bra hy och hår. Inget sötsug. Mätt länge.
5. Ja, min man och jag. Övrig släkt gör det inte.(ännu ;) )
6. Det finns så många så jag kan inte välja.
7. Länge, men hur länge kommer jag inte ihåg.
8. Kommer inte ihåg. Jag surfar runt på många ställen, så det kan ha varit någon som lagt in en länk till dig.

Här har Annette svarat:

1. Annette http:blogg.amelia.se/barbafin
2. Ja, gör dock undantag.
3. Maj/Juni 2011
4. Minskat några cm i midjan (12 st!), har aldrig halsbränna längre, är sällan hungrig, har inte varit förkyld sen jag började med Lchf.
5.Bor med två katter och de äter mest torrfoder. De har inga problem med figuren så kanske man skulle äta det istället? ;)
6. Kyckling i alla former. Gärna med ädelost till.
7. Ca 6 månader kanske?
8. Surfade runt på Amelia-bloggar och kom hit av en slump.

Här har Sofia svarat:

1. Sofia http://www.tjockisfia.blogg.se
2. Jajamen!
3. Sedan 2 Januari 2012 :)
4. Jag har gått ner ca 5 kg, minskat 6 cm i midja, buk, rumpa. Ingen mer uppblåst mage, inget sötsug, mer energi och mår hur bra som helst!
5. Ja hemma, men inte på jobbet.
6. Kotlett gryta!
7. Sedan jag började med LCHF
8. Via google när jag surfade runt innan min LCHF start :)

Här har Malin svarat:

1. Malin – Kungsjöbackens Kök
http://www.malinslchf.blogspot.com

2.Äter LCHF!!!

3.Sedan 090701

4. Aldrig mer ont/uppblåst i magen, slapp ta mina kortisonsprutor och tabletter mot pollenallergi i somras för första gången på många år och mycket piggare!

5.Maken äter det han serveras – strikt första året men nu slinger det ner nån öl eler pepparkak ibland…

6. Favoriträtt = kan inte välja för det mesta jag stoppar i mig är jättegott = favoriträtt varje dag!

7.Hur länge har du läst Gottelisa bloggen
sen i somras tror jag(?)

8.Hur hittade du hit?
Jag tror vi hamnade nästan bredvid varandra på Kostdoktorns länksida till att börja med

Här har Rosemarie svarat:

1. Rosemarie
2. Äter LCHF, strikt sen 9/1-12
3. Sedan Maj 2011
4. Ingen ond, uppblåst gasig mage. Känner inget sockersug längre. (fick typ 2 diabetes diagnos sept.-11)
5. Är ensam. Äter vad jag vill, när jag vill. Har matlåda med till jobbet. Nattarbetande uska.
6. Har ingen direkt favoriträtt. Är allätare.
7. Sedan Maj/Juni 2011
8. Hittade bloggen när jag kollade upp allt som fanns att läsa om LCHF

Här har Terese svarat:

1. Terese. Bloggar på http://www.tessanslchf.blogspot.com
2. Äter lchf, ibland strikt och ibland mera liberal
3. Sedan 1/8 2010
4. Förutom att jag har tappat cirka 20 kg i vikt så mår jag i största allmänhet bättre. Pigg för det mesta, magen är plattare och aldrig uppsvälld, är mindre sjuk, sover bättre men färre timmar, har fått mera energi och kontroll över mitt ätande
5. Min familj äter i mångt och mycket den mat jag lagar (lchf) med varierande mängd kolhydrater till
6. Oj vad svårt…älskar kyckling under krämigt täcke
7. Några månader
8. Via Kostdoktorns hemsida tror jag att det var

Här har Therese svarat:

Therese http://www.motmalvikt.blogg.se

Äter LCHF sedan mars 2011
Viktnedgång, blivit av med magkatarr, mindre sötsug , bättre sömn, piggare
Min familj äter inte lchf men verkar nyfikna
Lchf tacosallad är en favvo
Läst den ca 1 år
Googlade nog efter lchf -bloggar :)

6 thoughts on “Missa inte frågestunden på Gottelisabloggen- Vem är du?

  1. Kul och spännande att läsa.
    Och vad roligt att vi var på Scandic grand samtidigt. Jag och min man åt dagens dubbel. Mmm så gott det var.
    Nette har jag följt sedan jag började blogga här på Amelia.
    Jag har ju diabetes så jag vet inte om det är så jätte bra för mig att hålla på med LCHF. Annars så skulle jag gärna prova på det.
    Nu önskar ja dig en underbar helg.
    Kramar i massor / Jane

  2. 1. Malin РKungsj̦backens K̦k
    http://www.malinslchf.blogspot.com

    2.Äter LCHF!!!

    3.Sedan 090701

    4. Aldrig mer ont/uppblåst i magen, slapp ta mina kortisonsprutor och tabletter mot pollenallergi i somras för första gången på många år och mycket piggare!

    5.Maken äter det han serveras – strikt första Ã¥ret men nu slinger det ner nÃ¥n öl eler pepparkak ibland…

    6. Favoriträtt = kan inte välja för det mesta jag stoppar i mig är jättegott = favoriträtt varje dag!

    7.Hur länge har du läst Gottelisa bloggen
    sen i somras tror jag(?)

    8.Hur hittade du hit?
    Jag tror vi hamnade nästan bredvid varandra på Kostdoktorns länksida till att börja med

  3. 1. Rosemarie
    2. Äter LCHF, strikt sen 9/1-12
    3. Sedan Maj 2011
    4. Ingen ond, uppblåst gasig mage. Känner inget sockersug längre. (fick typ 2 diabetes diagnos sept.-11)
    5. Är ensam. Äter vad jag vill, när jag vill. Har matlåda med till jobbet. Nattarbetande uska.
    6. Har ingen direkt favoriträtt. Är allätare.
    7. Sedan Maj/Juni 2011
    8. Hittade bloggen när jag kollade upp allt som fanns att läsa om LCHF

  4. 1. Terese. Bloggar på http://www.tessanslchf.blogspot.com
    2. Äter lchf, ibland strikt och ibland mera liberal
    3. Sedan 1/8 2010
    4. Förutom att jag har tappat cirka 20 kg i vikt så mår jag i största allmänhet bättre. Pigg för det mesta, magen är plattare och aldrig uppsvälld, är mindre sjuk, sover bättre men färre timmar, har fått mera energi och kontroll över mitt ätande
    5. Min familj äter i mångt och mycket den mat jag lagar (lchf) med varierande mängd kolhydrater till
    6. Oj vad svårt…älskar kyckling under krämigt täcke
    7. Några månader
    8. Via Kostdoktorns hemsida tror jag att det var

Kommentera

