För många kolhydrater på en och samma dag

Inlägget som jag skrev om innan att jag fick hjärtklappning. Kom på att till lunch åt jag chiliconcarne där det var vita bönor i. Till det serverades det en sallad och det var både rivna morötter och ananas i den.

Sen tog jag en banan för att jag var så hungrig och det var lång tid till middag. Ja då ser jag att det blev väldigt mycket av det jag inte brukar äta. Det är väldigt många kolhydrater på en och samma dag.

Det var nog anledningen till hjärtklappningen, tror jag själv.

 

 

6 thoughts on “För många kolhydrater på en och samma dag

  1. Jag tror att det kan vara fruktsockret. Jag har reagerat på samma sätt en gång när jag inte kunde motstå mina favoritkolor, Fox citron. Åt kanske 7-8 stycken, sent på kvällen, inte nära mat och strax innan jag skulle gå till sängs. Jag låg stilla i sängen med en fruktansvärd hjärtklappning, länge, innan jag kunde somna! Förstod precis hur barn som är ”socker speedade” känner sig…

  2. Svar: just det du bor ju i Göteborg:)) den här gången var det jäkligt kallt men vi hade väldigt trevligt och åt supergod mat;))
    Kan mycket väl vara som du säger med hjärtklappningen. Har varit med om det en gång sen jag började med lchf och det var när jag tävlade om vem som kunde dricka upp ett glas Smirnoff Ice snabbast (på en fest ifjol). Jag fick hjärtklappning och hela jag fullkomligen skakade efteråt. Skitläskigt!

  3. Det låter väldigt troligt att det var för mycket av sånt du avstått ifrån så länge. men bra ändå, för då vill man ju kanske inte alls få i sig det igen. 🙂

  4. Hej! Jag håller med en tidigare kommentar, att du ska kolla ditt kaliumvärde. Det är väldigt mycket kalium i banan och ligger du redan högt kanske det stiger lite för mycket om du äter banan. Kolla med din läkare! Kolla ”hyperkalemi” på Wikipedia.
    //Annica

Kommentarer inaktiverade.