Jag kan inte se att det här är en extrem diet

Att Lchf skulle vara farligt, nej det tror jag inte. Och att det är en extrem diet tycker jag inte heller som dem påstod i debatten igår. Jag har aldrig ätit så här nyttigt som jag gör nu. Men dem som pratar om att bara äta protein och fett och noll kolhydrater. Det är inte LCHF. Lchf står för LOW carb inte No carb, Då skall det vara  NCHF

Jag tror att dem som inte är insatta tror att man bara slickar smör och äter kött. Men så här ser min kost ut i bilder. Jag tycker inte att det ser extremt ut och att det skulle vara farligt varken för barn eller vuxna. Mina barn är nu ganska stora och väljer själva. Men dem väljer inte annan mat. Dem blir mätta på den här maten och då vill dem inte ha pasta mm.  Jag hade önskat att jag hade den här kunskapen långt innan. Så vi slapp att vara sugna och småhungriga. Nu är vi mätta och glada. Vi vet att mycket kolhydrater skapar sug efter mera kolhydrater.

6 thoughts on “Jag kan inte se att det här är en extrem diet

  1. Jag håller med dig. Men ganska ofta är människor rädda för det som är nytt. Sen har vi blivit ihjälskrämda av att naturligt fett skulle vara så farligt. Och en del tror att det ska överdrivas när det handlar om att bli mätt och må bra och slippa kampen mot sug och att tänka på mat hela tiden.
    En massa E- tillsatser och socker det kan folk proppa i sig och en tycka att de unnar sig. Jag tycker att var och en äter som den vill. Bara en mår bra och är nöjd.
    Ha det bra!

  2. Jag förstår inte vad det är för extremt med Lchf. Folk ”knör” ohämmat i sina barn makaroner och korv, fiskpinnar med pulvermos och pannkakor med sylt men när någon vill ge sitt barn bär, kött, grönsaker i stora lass och sås med fullfeta produkter i så får motståndarsidan det att låta som att folk misshandlar sina barn. NÄR blev naturlig mat livsfarlig, det undrar jag.

    Man blir så trött…

    Personligen har jag en svacka nu. Alldeles för mycket tillställningar, övertid och annat som gör att jag ”är tvungen” att slarva. Men det handlar ju bara om planering, det vet jag ju. Jag vet ju att jag mår bättre utan semlor, och annan skit som för övrigt faktiskt inte är alls lika gott längre…

    Kram

    • Planeringen blev inte bra för mig heller i förra veckan. Det är A och O för att det skall fungera. Tack för kommentaren och kämpa på Barbafin

  3. Hej lilla gottelisa…Allt ja kan säga att du ser fantastisk ut efter allt du har stoppat i dig..
    Ni som vill gå ner gör som Gottelisa gör,,,ja vet att de hjälper ..har sett henne i många år innan..Bra jobbat..Kram å hälsa familjen så gott

Kommentarer inaktiverade.