Hur mycket fett skall man äta?

Jag kan inte äta för mycket fett. Det har jag skrivit om en gång att jag fick ont på höger sida av magen. Nu har det hänt igen, att jag har fått lite känningar på höger sida. Några cm från naveln och lite neråt.  Får ta det lite lugnt med grädden till kaffet i några dagar kanske. Det gör inte jätte ont men man undrar ju vad det kan vara? Men det är när jag har ökat fettintaget lite extra.

Så jag kan inte äta för mycket fett, då säger min mage ifrån. Man skall lyssna på sin kropp.

 

 

3 thoughts on “Hur mycket fett skall man äta?

  1. Om jag inte är helt ute och cyklar nu — min dotter, doktor Zandra, kommer förmodligen att skälla ut mig annars — så har du blindtarmen några centimeter till höger om naveln.

    Och blindtarmsinflammation får man av för mycket kolhydrater. I alla fall kunde upptäcktsresande forskare inte hitta något fall av blindtarmsinflammation hos avsides belägna folkstammar som ännu ej anammat vår vedervärdiga, västerländska kost.

    Bara så att du är medveten om detta, alltså… 🙂

    • Tack för den informationen. Trodde faktiskt att blindtarmen satt på vänster sida. Så har aldrig tänkt på att det kan vara den som spökar. Tack för din kommentar 🙂

  2. Skriv din kommentar här! Inte ovanligt att gallan ger sig till känna vid Lchf kost, är mycket fett. Sedan är det mer vanligt att vi kvinnor har lättare till gallsten. Så minska på fettet något ska du se att det lättar:)

Kommentarer inaktiverade.