Gottelisa på vågen

Fick hjärtsnurp när jag vägde mig i måndags. Jag brukar inte väga mig så ofta längre, för att jag har varit ganska nöjd med min vikt. Men man behöver ha lite koll. Jag har ju gått ner från 93 kg till 78 kg. Ibland har jag pendlat mellan 78-79 kg. Helt okej, men i måndags vägde jag 79,9 kg.

Där är det STOPP för mig. Varför blir det nu så att jag har gått upp kanske ni undrar?

Jag äter lite här och där. Har ätit på jobbet och på restauranger och  när jag inte lagar maten själv så blir jag mera hungrig och äter mera när jag kommer hem. Blir lite mera sugen på mörk choklad och nötter och LCHF efterrätter.

Jag äter enligt LCHF men när jag själv inte lagar maten så har jag inte koll.

Men från i måndags så har jag varit strikt. Väldigt strikt och det gav resultat med en gång. För idag vägde jag 79,1 kg. Mitt mål är att inte äta något annat. Jag skall hålla mig  till mina tre rätter mat om dagen och inget annat. I en månad tänker jag vara så strikt. Inget vin,choklad, nötter eller efterrätter för mig.

Jag måste planera mina matlådor för hela veckan. Hur gott det andra än ser ut så skall jag äta min mat. För det funkar inte för mig att äta något annat.

Så nu har Gottelisa gottat färdigt.

4 thoughts on “Gottelisa på vågen

    • Har faktiskt inte köpt det ännu. Tycker verkligen att jag skall prova det. Men det låter lite äckligt så därför är det nog inte köpt. Glömmer av det hela tiden. Men jag skall ta tag i det och köpa, jag lägger ut det på bloggen sedan. Tack för kommentaren kram Gottelisa

  1. Det drar tyvärr så lätt iväg om man inte håller koll. Har väldigt mycket erfarenhet av det jag med. Då är det skönt att strikta till det lite. Jag har också slarvat nu i några dagar så från och med imorgon får det vara bra.

Kommentarer inaktiverade.