Nu äntligen går det neråt igen

Viktminskningen har nu stått stilla  i nästan 1 år, har legat på 78-79 kg. Nu äntligen rör det på sig igen. Dagens vikt 77,0 kg.

Vad har jag då gjort? Jo, jag har ökat fettintaget och rört på mig mera. Ägglatten gjorde susen, jag lovar. Använder även smetana i matlagningen. Inga bär eller naturell yoghurt. Så det kan ha startat min förbränning och jag tänker inte äta något som stoppar min kropp  som har kommit i ketos. Läs mer här om ni är intresserade av vad som händer i kroppen när den använder fett som bränsle.

Kostdoktorn.se

 

 Äggröra med smetana och riven ost är gott till frukost.

 

6 thoughts on “Nu äntligen går det neråt igen

  1. Grattis! Ja, man kan inte annat än bli glad åt en sådan äggröra. :))
    Jag tänkte att jag också ska prova ägglatten… men tycker det låter så otroligt äckligt…

Kommentera

