Tänk att man kan äta så gott

Förr trodde jag alltid att det var fettet som gjorde mig tjock. Men tänk att det var tvärtom, att det var fettet som gjorde så att jag gick ner i vikt. Helt ofarbart när man har blivit fettskrämd, hela 80-90 talet.

Idag gjorde jag en supergod Guacamole till min tacos. Här har ni receptet.

1 avokado

1 dl cream fraiche

ca 1 tsk pressad citron

1 tsk sambal oelek

salta,peppra med svartpeppar och  chilipeppar

 

Sedan gjorde jag även en vitlöksdipp med crame fraiche och en pressad vitlök,salt och peppar. Man blir otroligt mätt och det känns så lyxigt att kunna ha en massa goda röror i maten.

 

4 thoughts on “Tänk att man kan äta så gott

  1. Dottern bjöd på middag och till maten hade hon gjort precis sån här ´fast hon kallade det för kall avokadosås.
    Passade perfekt att ha till mat och kan tänka mig att ha det till många olika rätter.
    Vitlöksdippen har jag inte testat, men det ska jag göra!
    Kram.

  2. Hej!
    Började med lchf imåndags. Är hemma med mina söner nu om dagarna o behöver all inspiration jag kan få så ja googlade o hittade din blogg 🙂
    Hur gör du med viktregistrering? Väger du dig veckovis el oftare? Skriver du ner maten? Hur ska ja tänka nu då ka e hemma hela tiden, är trött o kylskåpet rooopsr mitt namn??? Är så rädd att trilla tillbaka i godisfällan som belöning för att jag orkat igenom en heldag me barn o blöjjor mm… Ja du kanske förstår min fråga!!!

Kommentera

