Fysisk balans är viktigt

Viktigt att äta ordentligt! Intressant läsning på Aftonbladet Wellness

( kopierat från Aftonbladet Wellness )

Fysisk balans är viktigt om man vill göra rätt, menar Sverker Wadstein. Den som äter ordentligt, sover bra om natten och motionerar i lagom doser har större möjligheter att må bra. Motsatsen ökar risken för att man ska gå emot sina egna inre övertygelser och göra saker som kan skada andra eller en själv.

– När vi inte mår bra fysiskt är det lättare för de svarta sidorna att komma fram, säger Sverker Wadstein.

De svarta sidorna kan få oss att tänka eller agera på sätt som vi egentligen inte kan stå för.

– Tänk bara när du är riktigt hungrig, då är det lättare att ilskna till. Eller om du har huvudvärk, det blir svårare att kontrollera dina känslor och vara så trevlig som du vill då.

 

Gottelisas tankar: Jag har aldrig haft så här  jämnt humör som jag har nu när jag äter LCHF kost. Inga blodsockerfall och humörsvängningar. Förr var jag tvungen att äta var fjärde timma, annars kunde jag bli lite lättirriterad. Men nu är det så mycket bättre. Så det är många vinster med att man äter LCHF.

Jag både äter bättre, sover bättre och rör mig mera. Känner att jag har en bra fysisk balans i mitt liv.

 

2 thoughts on “Fysisk balans är viktigt

  1. håller med om det jämna humöret! Innan lchf var jag tvungen att äta med jämna mellanrum för att inte få huvudvärk, speciellt efter en dag med föreläsningar. Eftersom jag var så trött när jag kom hem så orkade jag inte laga mat så det blev godis istället…

    För första gången i mitt liv behöver jag bara äta 2-3 ggr/dag och bara när jag är hungrig

Kommentera

