Vad gottar du dig med ?

Fick en fråga idag och jag blev alldeles tyst och fick verkligen tänka efter. Vad gottar du dig med nu när du inte äter socker?

Jag har ju inte det behovet längre, så efter en måltid så är jag mätt. Jag orkar inte äta något mera.

70% Choklad har jag gottat mig med väldigt mycket förra året, men nu äter jag det kanske en gång i månaden. Nötter äter jag inte så ofta, så vad gottar jag mig med?

Jag gottar mig med god mat ibland någon frukt eller bär. Tänk att man kan smaska jordgubbar med grädde istället för att äta godis. Frukt och bär är godis för mig. Klart att jag också blir sugen ibland på något annat. Men när jag har ätit det så är det inte så gott som min hjärna vill få mig att tro. För den minns ju något supergott men det gör inte min mun längre, den gillar inte den söta smaken. Så jag har tur skulle jag tro, för jag vill inte byta bort det här livet som jag lever idag, mot mitt gamla där sockermonstret bestämde över mig.

Man behöver faktiskt inte äta något när man gottar sig. Jag gottar mig väldigt mycket när jag bara kan ta det lugnt. Som nu när jag kan ligga på soffan med min ” lilla baby” (min laptop) och läsa alla trevliga bloggar och skriva här på min egna. Läsa bra tidningar eller ha roliga projekt som jag är intresserad av. Det är att gotta sig med, man behöver inte alltid stoppa något i munnen.

 

5 thoughts on “Vad gottar du dig med ?

  1. Om jag skulle ätit kolhydrater så skulle jag bara fnyst åt dig när jag läser detta, men nu med LCHF så förstår jag att vi äter gott och är mätta, inget sug, tänk vad livet är härligt!

    • Jag som var värsta gottegrisen blir helt ställd av den frågan.men det är så skönt att det suget är borta. Jag vill aldrig ha tillbaka det. Tack för kommentaren kram Gottelisa

  2. Jag brukar rosta mandlar om jag blir sugen (för gott dock 😉 )
    Mörk choklad brukar jag också äta. För första gången i mitt liv så önskar jag att den var i mindre förpackningar. Köpte 86% choklad förra helgen och slängde för säkerhets skulll resten i soptunnan så jag inte skulle frestas 🙂

  3. Jag gottar mig med att lägga en extra penga på köttet som ska inhandlas, eller ngt klädesplagg 🙂

Kommentarer inaktiverade.