Studentfest

Min dotter tog studenten igår, helt underbar känsla och vilken glädje. Glömde bara en grej, att ta kort på maten. Men det blev väldigt bra med olika fat med massa plockmat. Sen ställde jag fram bröd till den som ville ta det till. Jag hade beställt 2 stycken smörgåstårtor med skagenröra med massor av färska räkor och kräftor på.  Jag var bara tvungen att smaka på den och den var väldigt god.

Nu när jag har gått ner i vikt så tycker jag att det är helt okej om jag vill smaka på något. Jag får inget sug på mera och jag går inte upp i vikt.

Det är det man gör varje dag som räknas, inte det man gör någon gång ibland.  Det är en bra tanke att ha med sig. Men tänk också på, när är ibland för mig? Inte alt för ofta menar jag någon gång per år.

Men nu tycker jag att första gången i mitt liv har jag kontroll, det är härligt. Jag vill aldrig ha tillbaks min övervikt, jag mår toppenbra nu.

 

 

 

