Val i livet

Det här inlägget ska handla om mina val här i mitt liv. Vill jag vara en tjockis eller en normalviktig person. Varför säger jag nej till bullen och varför retar det upp andra att jag gör det valet. Jag har gjort mitt val för att jag tyckte att det var väldigt jobbigt att vara överviktig.

När jag nu springer upp med lätta steg för trappan utan att ha ont i mitt knä eller i höften så tycker jag verkligen att jag gör bra val i mitt liv.

Därför säger jag nej till bullen och ingen behöver att ta illa vid sig för att jag inte ätar det. Jag lider inte, tvärtom så mår jag otroligt bra och det är första gången i mitt liv som jag inte känner något sug. Jag vill inte ha tillbaks det suget för det förstör mitt liv.

Jag har gjort en livsstilsförändring och jag är varken fanatisk eller någon bantare. Jag får äta precis det jag vill, det finns inga förbud. Jag har bara gjort mitt val att inte vara överviktig längre och jag gillar mitt nya liv. Därför säger jag nej till socker och mjöl och äter naturlig mat, inget konstigt med det.

Men det är tråkigt att det stör andra att mina hälsovinster som jag har fått skulle vara något negativt. För mig var magont och värk i kroppen pga av min övervikt väldigt jobbigt. Jag mådde inte bra helt enkelt.

Nu häromdagen sa min mor till mig att jag ser så frisk ut nu, rosig om kinderna och mycket piggare och gladare. Tänk vad kosten gör med oss. Bra kos,t bra val ger bättre hälsa. Alla vill ju må bra, det är mitt mål med mitt liv iallafall.

 

