Mera glass med glassmaskinen

Provar mig fram nu med glassrecept så att glassmaskinen kommer att användas. Då tänker jag på mina barn som gillar Ben and Jerrys  glass, men jag tycker att den är väldigt dyr. Jag skrev att glassen som jag gjorde häromdagen blev godkänd, men nu blev den väl godkänd  av sonen när jag gjorde så här:

Ingredienser

3st äggulor

3dl grädde, ekologsik

2.5dl Vanilj kesella

2dl frysta jordgubbar

Mörk choklad Caramel Intense

0.5 tsk äkta vaniljpulver

                                       Gör så här

                            1. Vispa grädde och äggulor var för sig.

                            2.    Mixa chokladen i en matberedare, lägg i jordgubbarna och kesellan, mixa allt.

                            3.    Vänd ned äggulor samt grädde i bärmixen.

                            4.    Lägg ned i glassmaskin i ca 30 minuter

Smeten smakade smask, farligt god för Gottelisa. Kesellan innehåller socker och den här chokladen är väldigt söt för min smak. Så för min del blir det helt osockras glass. Det äter ju min familj med, men ibland kan dem kalasa till det med annat.

 

 

3 thoughts on “Mera glass med glassmaskinen

  1. Har just hittat din blogg och måste bara få skriva: Vad duktig du är!
    Kämpar också på med vikten och försöker hålla mig till LCHF, eller iaf undvika kolhydraterna, sen blir det kanske inte så mycket fett jämt….
    Ska prova ditt glassrecept i helgen! Det såg super gott ut!

    • Välkommen hit Anna, hoppas att glassen passar din smak kram Gottelisa

Kommentarer inaktiverade.