Det är farligt att leva,man kan dö

Hörde på radions nyheter i morse om att kolhydratsfattigkost med högt proteinintag ökar risken för hjärtinfarkt och stroke. Det var flera som påpekade det till mig, att har du hört på nyheterna?

 http://www.dn.se/nyheter/sverige/for-mycket-kott-okar-risken-for-hjartsjukdom-och-stroke

Men jag kände mig alldeles lugn, jag sa bara att vi får se vad det är för studier först. Det är bara att kolla på kostdoktorns sida så får vi veta vad det är för forskning som gjorts. Mycket riktigt så finns det inte så mycket att gå på, det  är en enkät  från 1991 .

Mer om det kan ni läsa om här på Kostdoktorn 

Känner mig inte ett dugg orolig för att äta LCHF,    jag har aldrig mått så här bra i hela mitt liv. Jag har aldrig ont i magen nu för tiden, jag får i mig allt kroppen behöver av alla grönsaker jag äter istället för pasta, ris och potatis.  På kuppen blev jag av med min övervikt, inte bara min utan min familjs med.  Vi  kan äta oss mätt varje mål och hålla vikten. Det är livet 🙂

 

 

Kommentera

