Kul att hjälpa andra med LCHF

Idag var jag och handlade på Ica och när jag kom till tidningarna så stod det en kvinna där och tog en GT och verkade leta efter  något annat vid tidningshyllan. Jag själv tog också en GT och LCHF bilagan.

-Ja, ja sa kvinnan, det är det jag måste äta nu. Hon berättade att hon  precis kommit från doktorn och hon hade högt blodsocker. Hon frågade om jag visste något om LCHF

Jag berättade då om mi far som hade fått ner sitt blodsocker på bara några dagar. Hon frågade lite om vad man äter och sedan sa hon att värst var du kan mycket om LCHF. Då berättade jag att jag hade ätitden här kosten  i 1,5 år.

Hon frågade om jag hade gått ner i vikt av kosten och då hade jag lite till att berätta. Jag tipsade henne om Dr Annika Dahlqvist och Kostdoktorns bloggar. Jag sa att det står säkert något om dem i tidningen och mycket riktigt. Det här kommer att bli perfekt läsning för henne.

Det blev en trevlig pratstund och hon sa att det var så roligt att få prata med mig. Hon tackade jättemycket.

 Jag gick ifrån affären med ett leende 🙂 Alltid roligt att få hjälpa andra till att må bättre.

 

2 thoughts on “Kul att hjälpa andra med LCHF

    • Ja, det var en rolig händelse. Jag hade önskat att det hade hänt mig för nÃ¥gra Ã¥rsedan innan min viktväktartid. Nu njuter man sig ner i vikt, livet är härligt 🙂

Kommentera

