Där försvann ett kilo till

Blev riktigt glad när jag ställde mig på vågen idag, dagens vikt 74 kg det betyder att jag har gått ner -19 kg från 93 kg till nu 74 kg och den vikten har jag ätit mig till. Verkligen njutit av all god mat som man kan äta. Jag är alltid mätt och det är underbart, det var svårt i början tycker jag att veta hur mycket man kunde äta. Men jag har lyssnat på min kropp, jag har ätit mig mätt varje måltid och då har jag inte blivit sugen på något annat.

Träningen har det varit lite si och så med. Jag kommer igång ett tag och sedan tar latmasken över. Men jag rör på mig mera i vardagen för att det är mycket lättare nu med allt. Men ju mindre jag väger desto mer energi och ork får jag. Mitt mål är att komma igång och röra på mig mera.

En sak är säker med LCHF iallafall, man njuter sig ner i vikt.

 

 

2 thoughts on “Där försvann ett kilo till

  1. Hej! Jag har just hittat din blogg då jag bestämt mej för prova LCHF en gång till. Och jag beundrar dej så. Väger nu 85 kg/166 cm lång. Så det är många kilon som ska bort.
    Min undran är: när du började med LCHF, var du jättestrikt med yoghurt och frukt eller gick du ner i vikt ändå? Jag har svårt att helt välja bort det söta och väljer då ta en frukt eller bär för att döva just nu i början. Är det helt fel. Hur gjorde du?

    • Vivianne, jag tog bort allt socker som frukt i början. frukt är godis, så det kan jag äta till ngn efterrätt ibland. Men bär har jag ätit nästan varje dag hela tiden. Roligt att du gillar min blogg, tack för din kommentar kram Gottelisa

Kommentarer inaktiverade.